Dags att börja prata om mitt andra intresse, Sport.

Jag har ett högt allmänintresse inom sport, jag kan titta på det mesta, även damgolf när det kniper.
F1 på söndagar är gött, bakfull och jävlig med avslagen cola och mjuka ostbågar, det är food for champions det.

Dock anser jag att saker som hästdressyr och konstsim inte är sport.

Imponerande? javisst är det imponerande att simma synkroniserat samtidigt som man håller andan och att få en häst att trava på tvären.

Men är det sport? Nej.

Jag ska inte ta upp för mycket av er tid i detta första meddelande i kategorin Sport/Fotboll.
Bara rada upp vilka lag jag håller på.

Fotboll.

Premier League - Chelsea FC
Championship - Ipswich Town (om Ipswich går upp i Premiership byts Chelsea ut, det är bara ett reservlag.)
Allsvenskan - Malmö FF
Spanska Ligan - Villareal CF
Italienska Ligan - Juventus

Övriga Lagsporter.

Hockey - Leksand IF
Bandy - Boltic/Göta *
Am.Fotboll - Denver Broncos

Sport i Allmänhet.
Friidrott kollar man ju på, naturligtvis.
Sommar-Os och Vinter-OS som alla andra.
Skidor på längd och nerför är lite mindre intressant.
Skytte i alla dess former är knappt intressant ens under OS.
Cykel, även i velodrom, är väl i samma kategori som skidor.
Boxning är trist och för det mesta lika mycket teater som American Wrestling.
K1, där har vi jävlarimig en kampsport däremot.


Så, det var några tankar från mig iallafall.

Det är derby i morgon, Chelsea - Tottenham, sändning på SkySports från kl13.30
Jag sätter mig på Glorias i Lund och hejar.
Tippar 3-1 på www.PAF.com till 12ggr pengarna, insats 2 euro
Och en etta på matchen till 1,45ggr pengarna, insats 10 euro.

Total insats - 12 euro med 38.50 i möjlig vinst.



Pingat på Intressant


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,


* BolticGöta är en av Sveriges anrikaste klubbar och befinner sig just nu i ekonomisk kris, om man vill kan man sätta in en slant på bankgirokonto 283-6880 för att rädda den från undergång.



Kommentarer
Postat av: Ar

Villareal fick stryck igår, från Español!



Jag är Sevilla-fan för det mesta, men igår hade jag velat se Mallorca vinna.



Trevlig söndag!

2008-08-31 @ 13:21:38
Postat av: scaber nestor

jag vet, svor som en galning.

Förlora mot Espanol?

Så får man inte göra om man ska vara med däruppe.

2008-08-31 @ 13:33:11
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: danny

Måste vara jobbigt att hålla på så många lag? Hur gör du om några av dom möts i ex. Champions League då? Jag känner då att man har hjärtat för en klubb (som i mitt fall Juventus) samma känsla som när dom gör ett mål eller vinner en match, den får jag inte i något annat sammanhang, förutom i Hockey. Leksing tills jag dör. /dny

2008-08-31 @ 16:18:42
URL: http://dannyboi.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

Nja, inom fotbollen så är det alltid MFF som står högst på listan, tvåa Ipswich.

Skulle de andra tre agen mötas i de stora cuperna så hoppas jag på bra metcher med många mål och en rättvis segrare (som är Juve).

2008-08-31 @ 18:48:02
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0