Antifascisterna gör det väldigt svårt för mig att vara antirasist.

I Lund idag (igår när du läser detta) skulle ett 70-tal främlingsskräckslagna nötter tåga 500m till ett monument över de som stupade vid Slaget vid Lund.
Inte för att jag förstår varför då det var Karl XI (Karl den elfte)och inte Karl XII (Karl den tolfte)som var kung då.
Så följaktningsvis borde de tågat 4 december då slaget stod eller 5 April då Karl XI dog.

Men begära historiekunskap av dessa individer brukar vara lönlöst så vi överger det ämnet.


Tillbaka till Lund och "minikravallerna".
Vad tänker motdemonstranterna på när de börjar kasta smällare, fyrverkerier och gatsten?
Att de ska få medhåll?
Att folk ska tycka "ja för fan, krossa, krossa möööhöhöhö"?

Ni gör det väldigt svårt för mig att vara antirasist, för jag börjar snart välja att vara tyst snarare än att förknippas med er.

Och jag betvivlar att det är målet, om ni ens har ett mål längre.



Pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Olov

Hej! Intressant blogg! Efter att ha läst lite verkar det som att jag bara håller med dig i ungefär 50% av det du skriver. Men det är nog ett gott tecken om jag tänker fortsätta besöka bloggen .. eftersom jag aldrig tyckt att det verkar särskilt nyttigt att folk väljer läsa bloggar/tidningar som bara förstärker de åsikter de redan har.



Men jag håller iallafall med dig i det här inlägget..

2008-12-01 @ 02:49:22
Postat av: scaber nestor

Tackar, 50% duger för mig.

Då har vi både en gemensam plattform att stå på samt att vi är oense om tillräckligt mycket för att kunna ha en givande diskussion :)

2008-12-01 @ 03:39:55
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Hampus Eckerman

Tja, om du tycker det är roligt att ignorera rasister så är det upp till dig. Du kan ju passa på att ignorera folkmord, bögknackare och FRA också.



Alltid finns det någon annan du kan reta upp dig på för att slippa engagera dig. :P

2008-12-01 @ 18:53:30
URL: http://motbilder.se
Postat av: scaber nestor

@ Hampus Eckerman.



Var i detta inlägg står det att jag ignorerar rasister?



INGENSTANS.



Lär dig skillnaden mellan att läsa en text och förstå den.



2008-12-01 @ 20:17:54
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Hampus Eckerman

Tja, du skriver att det är svårt för dig att vara antirasist, att du väljer att vara tyst. Det är utan tvekan att ignorera rasism.



Jag förstår inte riktigt varför du skulle låta ditt eget ställningstagande påverkas av att du inte älskar alla andra som och också är mot rasism.

2008-12-02 @ 10:05:24
URL: http://motbilder.se
Postat av: scaber nestor

Hampus, läs innantill.

Så svårt är det inte.



"Ni gör det väldigt svårt för mig att vara antirasist, för jag börjar -----> snart <----- välja att vara tyst snarare än att förknippas med er."

2008-12-02 @ 15:28:42
URL: http://scabernestor.blogg.se/?tmp=02152407

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0