Dags att nominera "Årets politiska blogg".

Japp, då var det dags att nominera "Årets politiska blogg".
Bloggen Bent administrerar det och Erik Laakso - På uppstuds är valövervakare.

Här skickar du in dina nomineringar
.



Några av mina är:

Mina Moderata Karameller


Emma "Opassande"


Jag är osäker på om det är enligt reglerna*, men Mark Klamberg ska ha en topposition i årets race.

Vidare har vi Anna Troberg som  är en personlig favorit, FarmorGun i Norrtälje anser jag passar in lätt i denna hög av personer.
En som många glömmer bort är Amanda Brihed, hon har inte bara FRA-frågan på sin agenda.

Jinge och Blogge är två veteraner i bloggsfären, de har visserligen fått sällskap på toppen men de står fortfarande i en klass för sig själva större delen av tiden.


Mina nomineringar får mig osökt att tänka på olika journalisters självsäkra påpekanden om att den typiske politiske bloggaren är en man på 30+.

Det är en myt vi nog kan avliva numera.

Men det ska bli riktigt kul att få reda på motiveringen på den som vinner, det är ju inte som att vi haft direkt få ämnen att blogga om i år.

FRA, IPRED, Datalagringsdirektivet, Lissabonfördraget, Transpersoners rättigheter, beskjutningen av den svenska bataljonen i Afghanistan, bank- och finanskriser, äldrevården etc etc.



*Regler:
De som kan delta är de som inte är:
  • professionella politiker
  • jobbar som högre tjänstemän inom politiska staber
  • har ett redaktionellt jobb på någon större tidning
  • är kända på ett sådant sätt att tävlingen kan förvridas av kändisskapet snarare än av en värdering av blogginnehållet



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: larserick

tja, jag delar din bedömning i fler avseenden.

Betr Mark K är han ju inte proff-politiker. Att vara avd-ordf i en lokalavd är inget avlönat jobb.

Proffs i detta avseende är (för mig) den som har ett heltidsuppdrag (eller flera deltids som blir en heltid), typ kommunalråd, riksdagsman politisk sekr, etc.

FarmorGun vore ett bra val. Så långt fr man på 30+ som tänkas kan.

Både i ålder och kön.

2008-12-03 @ 04:08:21
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0