Vi är staten, du är vår bitch.

Via Olofs Blogg och Sagor från Livbåten hittar jag detta på www.tjuvlyssnat.se

Tre killar ~20 sitter och diskuterar den nya datalagringslagen utifrån en tidningsartikel. De två första är emot och den tredje för.

Kille 1: Men tänk om fel person får reda på vem du ringt och vad du har messat.

Kille 2: Eller att informationen säljs vidare…

Kille 3: Vem skulle vilja ha info om mig? Bättre att massa brottslingar åker dit, va fan! Har ni nåt att dölja?

De fortsätter att tjafsa. Plötsligt viskar kille 1 något till kille 2, varpå kille 2 håller fast kille 3, medan kille 1 tar hans mobil.
Kille 1: Då ska vi läsa dina SMS högt för alla här på tåget.

Kille 3 (fortfarande fasthållen): Men sluta nu!!

Kille 1: "Hej Älskling! Jag har fått klamydia, du måste testa dig"

Kille 3: Jaja, ge mig min telefon, det räcker!

Kille 2: Vi är staten, du är vår bitch.


Kille 1 fortsätter att läsa SMS tills en tant säger till killarna att de ska sluta besvära sina medpassagerare varpå alla tre börjar skratta.



Även Ett Otygs funderingar och Betraktelser har bloggat.



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Galaxy

Mycket bra sätt att förklara för den unge mannen vad det handlar om. En rolig historia men samtidigt tragisk.

2008-12-14 @ 02:14:19
URL: http://galaxybloggen.se
Postat av: Marcus Fridholm

Har gjort om den till seriestrip http://fridholm.net/2008/12/15/vi-ar-staten-du-ar-var-bitch-part-2/

2008-12-16 @ 14:36:42
URL: http://fridholm.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0