centerchatten blev tyvärr mindre intressant efter cencuren var och klippte..

När jag kliver upp nu på morgonen och loggar in för att fortsätta kommentera centerchatten möts jag av detta.

"Texten är endast estetiskt redigerad så att det ska bli lättare att läsa. Innehållsmässigt är den oredigerad från chatten."

http://www.centerpartiet.se/defaultnormal.aspx?id=64002


Därför väljer jag att inte lägga in fler kommentarer eftersom jag helt enkelt inte litar på att det som står loggat på centerns hemsida är det som representanterna skrev live igår.


edit:
Eftersom det är editerat kan jag inte bevisa att text är borttaget, därför kan jag bara konstatera att Centerpartiet redigerat.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej,



jag heter Ulrika och arbetar som webbredaktör på Centerpartiet. Det var jag som lade ut loggarna på vår webbsida igår, och det du skriver om att svaren är redigerade/omskrivna stämmer helt enkelt inte.



För det första skulle ju en redigering helt motverka vårt syfte med att ha en öppen chatt.



Och för det andra lade jag ut loggorna så fort jag fick dem av moderatorn - någon tid att redigera i texterna fanns helt enkelt inte.



Vänlig Hälsning



/Ulrika

2008-07-04 @ 12:29:38
Postat av: Scaber Nestor

Hej Ulika, tack för att du skriver.



"Texten är endast estetiskt redigerad så att det ska bli lättare att läsa. Innehållsmässigt är den oredigerad från chatten."



Detta innebär att den är redigerad, att redigera är att skriva om.



Ert påstående om att den bara är estetiskt redigerad rör mig inte i ryggen.



en öppen chat ändrar man inte i överhuvudtaget.





/hälsningar.



S.N

2008-07-04 @ 15:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0