Blir mörkrädd av försvarsministerns tal.

Gubbjäveln står och tar bort medel från vårat försvar med ena handen och vill sedan påvisa ett obefintligt yttre hot för att kränka våra medborgerliga rättigheter genom Lex Orwell.
Kan aset bestämma sig någon gång?

Har vi ett yttre hot mot Sverige eller har vi inte det?

Är dessa två beslut bara en del i att tvinga oss att underkastas NATO och EU's beslut och reglementen?

Försvaret minskas, medborgarens åsikter ska registreras, Irlands folkomröstning negligeras för att de är så få procentuellt sett.
Visst, de är få, men hade fler länder fått folkomrösta så kan jag garantera att resultatet inte hade kunnat ignoreras.
Men jag antar att det är just därför vi inte får folkomrösta.

Nästa steg blir en införlivning i euro-samarbetet trots att vi röstat nej.
Steget efter det blir ett NATO-medlemskap, trots att en majoritet inte vill detta.

Vad händer efter det?

Ska vi bli ett krigförande land igen?

Kommentarer
Postat av: Pentastar

Jag kommer aldrig att döda eller dödas för Sverige eller något land även om staten vill att vi ska ut och kriga.



Detta är ju resterna av dåren Bodströms påbörjade spioneriförslag fast i bantad version.Jag personligen är förvånad att det är de liberala som vill lägga sig i folks privatliv. Känns mer som en sak ett vänsterorienterat parti skulle ge sig in på.



2008-06-17 @ 17:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0