Nej Fredrik Reinfeldt, detta har ingen någonsin varit med om tidigare.

Fredrik Reinfeldt anser att allt är ett missförstånd och att debatten snart blåst över.

Här är orden han (enligt expressen) använder.

- Jag har varit med om detta förut. Man driver upp en stämning och en beskrivning som ligger långt ifrån vad lagstiftningen handlar om. Och ändå fortsätter debatten på det sättet, säger han.


Ditt problem, herr Reinfeldt, är att alldeles för många experter, sakkunniga och lekmän är överens i denna frågan.
Den nya avlyssningslagen bryter mot svensk grundlag såväl som mot europakonventionen och FN's deklaration om de mänskliga rättigheterna.
Att ett oenigt lagråd anser att kontrollstationerna väger upp kränkningen spelar ingen roll.

När så många experter på området som SÄPO, Svenska Helsingforskommitten, Rikspolisstyrelsen etc etc säger mot lagrådet tillsammans med en enig opposition och med partipiskan instyrda i ledet alliansmedlemmar, journalistförbundet och uppskattningsvis 90% av Bloggsverige, nu höll jag på att glömma att samtliga ungdomsförbund (förutom centern som verkar bestå av en hög federley's) också är mot detta.
ALLA!
Vänsterns ungdomsförbund står bredvid Moderata ungdomsförbundet och protesterar mot samma sak, det har väl inte hänt sedan älven brann?

Då har vi en aldrig tidigare skådad samling av Svenska medborgare som tillsammans står upp och säger NEJ!

Fortsätter du att envisas att detta är övergående så har du ett stort problem.


Har du glömt varför Göran Persson blev bortröstad?
Arrogans inför väljarna kallas det.

Det är dags att svälja stoltheten Fredrik och göra som befolkningen säger.

Riv upp FRA-lagen.


Och när du ändå är i farten kan du lika gärna ordna en folkomröstning om EU-konstitutionen, för där har du ytterligare en sak som du inte har mandat att avgöra.

Kommentarer
Postat av: Christian

Mycket bra blogg och inlägg om Reinfeldts arrogans inför folkets vilja. Jag har i hela mitt vuxna liv röstat Moderat, men detta skäms jag över nu. Jag bidrog till att föra föra fram det parti till makten som avskaffade och sålde ut demokratin till USA och förbrytarna på FRA!

2008-06-25 @ 20:05:02
Postat av: Daniel aka Kapten Krunk

Titta på detta

http://perfect-privacy.com/index.html

Funderar på att göra något liknande, tror du att kund underlaget finns i sverige nu?

Jag är så trött....

2008-06-26 @ 00:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0