USA röstar igenom en kopia av Sveriges FRA-lag.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7297865.stm

Inte rakt ut beskrivs detta, men läs och begrunda.

 

Inom loppet av 48 timmar röstas närmast identiska lagar igenom i Sverige och USA, alla som tror det är en slump räcker upp en hand..

 


 

Edit, jag har länkat till fel artikel, jag googlade fram en artikel som tog upp en omröstning, dock var det fel omröstning jag länkade till.

här är korrekt.

http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.asp?artikel=2147587

 

 



Kommentarer
Postat av: Ken Rabelius

Nu blir jag lite åt det konspiratoriska hållet...



Mi konspiration består av dessa tankar:

Tänk om Sverige ursprungligen fick sin lag "serverad" från usa. Usa ville inte att folk här i sverige skulle dra paralleler till usas lag så de sköt upp sin omröstning i väntan på att se resultatet i sverige.



Vidare tankar går följande: i fortsättningen kommer sverige och usa upprätta en sorts handel med "kunskap" insamlad via denna övervakning.

Det kanske sker i hemlighet det kallas för "gränsöverskridnade terrorbekmpning" eller någon annan fin fomulering.



Men hur som helst. Det är bara en ren och skär konspirationsteori och ska inte ges allt för mycket tilltro. Men det är svårt att inte dra parallelerna.

2008-06-21 @ 03:28:01
Postat av: Hanna

Fast Bush säger väl att han tänker lägga sitt veto mot lagen, eller missförstod jag?



Och i USA är det fortfarande en domstol som fattar beslutet.. även om det är en "closed court". I Sverige ska det som vanligt vara parlamentariskt, dvs ett gäng korrupta politiker som bara ser till sina och partiets egenintressen.

2008-06-21 @ 12:41:45
URL: http://projo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0