Aktuellt opartiskt? Varför fick en artist stå oemotsagd när det fanns personer att tillgå för en riktig debatt?

I aktuellt nyss fick Eva Dahlgren stå helt oemotsagd och berätta om fildelning och att hon inte hade något mot fildelare i sig, bara de som piratkopierar verken.


Precis innan sade Anna Troberg och Rick Falkvinge att det var inte den delen av IPRED-lagen som deras motstånd gällde, att det var att lagen ger specialintressen befogenheter inte ens svensk polis har.

Men detta togs inte upp alls i studion utan Eva fick husera fritt med vad jag gissar är ett huvud fyllt med lobbyistfakta om vad de vill att folk ska tro lagen ska handla om (ett fåtal storkonsumenter) när det i själva verket kommer att riktas mot alla.


Lite jävla fegt.



pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,




Denna dagen blev lång, många blogginlägg blev det.
Har nog inte varit med om en dag med så mycket nyheter och svängningar i en debatt sedan 18 juni.


Men nu säger jag god natt.

God Natt.

Kommentarer
Postat av: Mike

JA Kraftigt Vinklat helt klart.



propaganda

2008-11-13 @ 22:00:59
Postat av: G

Hej! Om intresse finns för ny bloggdesign till din blogg, kika in på min sida, en ny lite annorlunda design ligger uppe, välkommen!

2008-11-14 @ 00:05:16
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

Kul att du hittade hit G, men bara posta reklam är inte något jag accepterar.



Kom tillbaka när du har något att säga så besöker jag din blogg och ser vad du har att säga.

2008-11-14 @ 00:09:49
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

@G



Ditt inlägg blev bortmodererat pga reklam.



Kul att du hittade hit G, men bara posta reklam är inte något jag accepterar.



Kom tillbaka när du har något att säga så besöker jag din blogg och ser vad du har att säga.

2008-11-14 @ 00:10:40
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: PiratJanne

Ja, jag störde mig också på att Eva fick stå oemotsagd i studion. Min gissning är väl att Eva hade sagt att hon inte ville ställa upp om det fanns nån hemsk pirat i studion...

2008-11-14 @ 09:19:22
URL: http://piratjanne.wordpress.com
Postat av: scaber nestor

En bra gissning, men jag tror det lika gärna kan bero på idoldyrkan, en producent som inte vill se sin sympatiska favoritartist få sina argument söndersmulade av hemsk pirat.

2008-11-14 @ 09:22:53
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Lars-Erick

Genialt att välja Eva D. Snäll o beskedlig uppsyn, lite trevande ordval, visade omsorg om springpojkarna í inspeln-studion.

Men hon hade inte klarat en debatt, och reportern var dåligt påläst. Inga följdfrågor med sting.

Men så är det, gammelmedia redigerar hårt, reportrar är dåligt pålästa ofta.

En reflexion, rent allmänt. Som är tillämpbar även betr FRA. Vi bloggare, når vi via bloggarna just några andra än redan "frälsta" (om du Scaber godtar ett så religiöst färgat ordval) ?

Visst, det förekommer troll.

Vi utgör en stor folkbildningsgrupp, men vi vill väl nå längre? Det räcker inte att ngn enstaka redaktion i ett gammelmedia gör en halvhjärtat grej på frågor som väcks på bloggarna.

Måste vi bloggare starta en papperstidning och en egen tevestation?

2008-11-14 @ 11:17:49
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0