Ta en titt och berätta för mig att bloggsfären är en outbildad pöbel i kloakerna.

Nej det är inte min blogg jag refererar till.
Visst finns det hjärna här också, men jag hoppas den har mer med hjärta att göra.

Det jag tänker på är denna diskussionen om metadata på Mark Klambergs blogg.

En liknande diskussion för 5 år sedan hade kostat enorma summor att få till stånd med resor och material som ska skickas överallt och antagligen hade det kostat multum att få tag i materialet i efterhand om det överhuvudtaget hade gått.
I dag tar det minuter och är gratis att ta del av för alla som har ett intresse.


Utvecklingen går framåt, kan någon berätta det för vissa branscher (medieförsäljningsbranschen) eller ska vi be riksdagen passera lagar som tvingar dessa personer som nu gratis delar med sig av sin kunskap att gå genom de arrangörer som tidigare (och fortfarande) lever på sådana arrangemang?



För övrigt anser jag att FRA-lagstiftningen ska rivas upp.


pingat på intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0