Att några timmars sällskap kan betyda mer än åratal av eftertänksamhet.

Ibland råkar man ut för något som ruckar ens världsbild till den milda grad att man undrar om det är för bra för att vara sant.

Och är ni regelbundna läsare av min blogg så tror jag att ni känner till min svaaaaga aning av cynism :)

Men, man är ju bara människa och av naturen lite naiv.


I lördags spenderade jag några timmar i härligt sällskap på en filt i porten till Juridicum i Lund, tanken var ju Parken vid domkyrkan men vädret tillät inga utomhusaktiviteter.
Men inställd på picknick som jag var improvis.... acklimatiserade jag mig till rådande situation och mindes att just denna porten är ett av få ställen i Lund man har skydd undan regnet och som inte är nerpissat efter en fredagskväll.


De timmarna som förflöt där och efteråt på Conditori Lundagård fick mig att genuint må förträffligt bra.

Så, det verkar som Farbror Skabbes bloggsvacka är över. (vilket jag tror dagens bloggduell också visat)



Ps.
Det skulle vara trevligt att kolla om man kan upprepa dessa timmarna inom en snar framtid.
Så vi båda kan njuta av varandras överlägsna intellekt och fantastiska ödmjukhet ;)

För jag vill verkligen inte att även detta ska sorteras in i arkivet "för bra för att vara sant".


/ Skabbe


Pinged at TwinglyIntressant 

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Eduronflux

gz säger jag bara

2009-08-19 @ 06:41:59
URL: http://eduronflux.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0