Varför handlar inte debatten om storleken på sätena?

Ok, nu blir man säkert kölhalad, men jag är ganska van vid det här laget.

Debatten om att överviktiga personer ska betala för två säten på flyget
anser jag är helt felaktig.
Det är flygbolagen som ska anpassa sig efter oss, inte tvärtom.

Folk är inte 160cm långa och 50kg tunga som flygbolagen verkar tro om man ser till storleken på stolarna man tvingas krångla sig ner i.
Jag är 188cm och 90kg, lite större än genomsnittet men måste jag verkligen behöva sitta med knäna uppe vid öronen?



För min del är problemet avhjälpt på ett sätt eftersom jag inte flyger, vilket jag inte gör av tre anledningar.

1. "Terrorlagarna" som tvingar oss att mer eller mindre lova bort våra förstfödda för att komma innanför incheckningen.

2. Bränslesubventionerna, låt flyget bära sina egna kostnader.

3. Sätena, det är ju för fan som att sitta 4 personer i en garderob.


Så, det var mitt inlägg i debatten, klockan är 06.45 och Skabbe ska ta en tupplur.


Pinged at TwinglyIntressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: ipse Cogita!

Jag vet inte varför men den här skrivningen bara gladde mig! Flyger inte själv av samma skäl men inte fan skulle jag kunna formulera: "...mer eller mindre lova bort våra förstfödda för att komma innanför incheckningen". Jag skrattar fortfarande och tyvärr, det är ju rätt!

Tack, och trevlig fredag/helg!

2009-12-04 @ 16:57:04
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0