Hur schizofrent kan ett parti bli egentligen?

Jag tänkte bara rabbla upp några exempel här så får ni andra berätta för mig hur allting hänger ihop.


1. Carl Bildt ägde aktier och arbetade för Vostok Nafta, som ägs av familjen Lundin genom Lundin Oil, som i sin tur anklagas för att ha stöttat militärregimen i Sudan.
Sedan blir han utrikesminister och helt plötsligt är Ryssland det ondigaste sedan andra världskriget och Sudan ska man inte beblanda sig med, om det inte gäller Darfur, då är det jätteviktigt att Sudan är stabilt (läs diktatur).

2. Fredrik Reinfeldt ska inte jaga en hel ungdomsgeneration och går till val på att bla inte införa Bodströmsamhället, sedan blir han Statsminister och inför Bodströmsamhället samt börjar införa lagar som jagar en hel ungdomsgeneration.

3. Ulrica Schenström, tidigare statssekreterare för moderaterna och en av de högsta hönsen i regeringskansliet och som har varit direkt involverad i taktiken runt gasledningsprojektet i Nordsjön lämnar politiken för att ha varit packad och hånglar upp en journalist, bara för att året senare komma tillbaka som lobbyist för Nordstream, det ryska bolaget som vill placera styrkor på Gotland och bygga en gasledning långt inne på svenskt territorialvatten.


Jag menar, antingen går moderater till sverigedemokraterna eller också försöker moderaterna bli socialdemokrater fastän moderata väljare inte vill att moderaterna ska bli socialdemokrater utan ibland hellre vill vara sverigedemokrater.
(fast bara i smyg).


Jag vill ha tillbaka de gamla moderaterna, de som utan att skämmas ville sänka skatten på riktigt utan att ersätta med avgifter, de som faktiskt arbetade för att staten ska ha så lite i en människas liv att göra.

Det mischmaschet som moderaterna är idag klarar jag mig utan.


Ebbe har också hittat nyheten om Ulrika Schenström.

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: m00ns

Det är nog fler som tycker så här i båda lägren.

Ett mischmaschande* utan övervägande eller kontroll. Oftast saknar besluten även analys om följdverkningarna. Som i arbetslinjen där 75% är friska nog för arbete. Men vad eller hur det ska gå för dom 25% bevisligen sjuka glömts bort. Så mycket mer som inte är bra och så fort dom är och petar någonstans blir det bara värre. Som det med barnen som far illa på hvb hem utan någon kontroll gjorts någonsin. Nu ska dom trasiga barnen åka i fängelse med en ny lag om sänkt straff ålder.

Sånt stör mig otroligt mycket.

2009-02-15 @ 17:43:39
URL: http://m00nster.blogspot.com/
Postat av: m00ns

Skulle kanske till lagt att det här fot bytandet i regeringen börjar likna stepp dans mer än politik.

2009-02-15 @ 17:54:39
URL: http://m00ns.blogspot.com/
Postat av: m00ns

Lånar lite plats här Scaber hoppas du ursäktar.



La ner ganska mycket arbete i ett inlägg om just dom utsatta barnen. Aftonbladet kom med en artikel i ämnet som jag länkade emot. Länkningen dök upp (något som inte händer allt för ofta) men artikeln försvann. Går man in på aftonbladets hemsida går den inte att finna länkade inte jag till den skulle ingen se den.

Problem nr2

Sen jag hittade elförbruknings felet där felaktig statistik används lagstridigt och som gör att ensamstående får sitta i mörker och stor familjer får mer än dom behöver så har nån fått för sig att plocka bort mina länkningar till tidningar både gamla och nya länkningar.

Vad vinnsten i ett sånt förfarande kan vara kan man undra då jag gjort en JO anmälan som jo börjat med och det förr eller senare kommer komma fram vilket som att politikerna glömt källgranska.



2009-02-15 @ 18:59:05
URL: http://m00nster.blogspot.com/
Postat av: Jens O

@m00ns:

Vilket det var från start, klumpigt och taffligt skött. Varför inte pressen, ser hur trasigt det har blivit. Måste man undra över inteligensnivån, hos en del.

2009-02-15 @ 19:07:33
URL: http://www.odsvall.se/blog/
Postat av: m00ns

Fortsätter lite till..

Jag ser inte dom här frågorna som speciellt parti politiska. Det är mer frågan om i vilket samhälle vi vill leva i. Att koppar stölder etc ökar samtidigt som allt fler nekas soc bidrag kan man väl lätt förstå sambandet i mellan? Elförbruknings felet är rätt allvarligt då jag hittade kammarrätts domar med den felaktiga statistiken använts som norm.

Sen Hemlösheten som enl en rapport från Lund så kostar det 600.000 kronor per hemlös att inget göra. iom att det finns ca 18.000 hemlösa blir det ca 11-12 miljarder per år att inte göra något åt problemet. Att vi istället stödjer välgörenhets organisationer vars enda mål är att hålla dom utsatta hemlösa och sig själva rika är ett sånt resurs slöseri som ingen tycks förstå.

2009-02-15 @ 19:29:41
URL: http://m00ns.blogspot.com/
Postat av: Tommy Boman

Själv var jag medlem i (m) i 15år, kände mig aldrig riktigt hemma där, lite för mycket socialkonservatism och blöjliberalism, men ändock den enda (nåja) kraften i landet som kämpade för ett friare Sverige. Efter valförlusten -94 har det dock bara gått utför och när man kämpade för Hitler Geldt och valde Alfons Åbergs pappa till partiledare -03 lämnade jag. Visste redan då hur illa det skulle bli. Eller för att citera en annan känd Moderat politiker om Rajraj; "Han är ond! Ond säger jag! Han är ond!". Synd att personen ifråga inte står bakom de orden också...

Postat av: Mikael Persson

jo, jag är en "gammal" moderat intvingad i de nya "socialdemokraterna".

2009-02-15 @ 21:32:53
URL: http://www.imike.se
Postat av: m00ns

Eg enklaste formen av matematik.

Skär man för hårt utan efter tanke ökar kostnaderna någon annanstans. Det är knappast frågan om att göra Sverige "friare" eller hjälpa någon till arbete genom svält. Är inte parti politik heller utan frågan om i vilket klimat politik ska framföras. Att folk snart måste beväpna sig för att våga gå ut där dom svältande förpassats är inget att sikta mot.

2009-02-15 @ 23:10:31
URL: http://m00nster.blogspot.com/
Postat av: Rolf Nilsson

De ca 11 miljarder hemlösheten omsätter varje år, är för att avlöna de ca 30 000 hemlösahjälpare i de ca 900 verksamheter för hemlösa vi har i vårt land. Så frågan blir komplex när organisationers största drivkraft är att överleva och för detta behövs ett underlag.

2009-04-18 @ 13:38:45
URL: http://rolfnilsson.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0