Handling och Konsekvens.

Alla handlingar har konsekvenser.

I mitt liv har jag vid flera tillfällen fått ultimatum, gör du inte ditten så gör jag datten o dyl.

För det mesta så ordnar allting upp sig, men inte alltid, här är tre anledningar till att det inte gör det.


1. Jag gillar inte kompromisser, något jag tror de flesta av mina regelbundna läsare har lyckats klura ut, för mig är det ett gissel att många politiker inte har cohones nog att förkasta förslag, hur usla de än är, för att de drabbats av kompromissjukan.
Detta gäller även personer utanför den politiska sfären, vissa saker är inte värt att kompromissa om.


2. Om jag är i full fart med att göra vissa saker på min egen tid så bör folk lita på att det ligger en tanke bakom.
För jag tror alla känner till det man brukar säga om hemligheter, de är bara hemliga tills man berättar för nån, sedan är det bara en tidsfråga innan alla känner till det.


3. Det finns en tid för allt,  jag anser att det finns en tid där ett visst beteende är acceptabelt, men vid andra tillfälled helt åt h-e fel.
Om jag tex står och jonglerar med 3 motorsågar är det nära på brottsligt dumt att knuffa på mig för uppmärksamhet, detta eftersom jag har min koncentration på något annat och du riskerar att skada dig om det jag jonglerar med trillar över dig.
Ger man mig däremot tid att jonglera klart så är det bara att knacka på axeln så har man min uppmärksamhet, utan problem.


Så, några frågor?
Ställ dom i hörnet därborta.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
Pinged at Twingly, Intressant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0