Om jag kan se sport genom andra länders erbjudanden, bryter jag mot lagen då?

Aftonbladet berättar om en person som blivit åtald för att den länkat till en sida so visart sport som Canal+ hävdar att de har ensamrätt till.

Nu är det så att jag tittar på sport genom en rysk sida och som jag uppfattar det så erbjuder denna sidan mig ett långt mycket bättre utbud (visserligen till lite sämre kvalité) än vad Canal+ någonsin har gjort.

Så, hur gäller reglerna egentligen?

Ska jag inte kunna utnyttja andra länders erbjudanden om en vara för att en "ensamrätt" har sålts till Canal+ i Sverige?


Och faran framför allt är om tingsrätten kommer fram till att det är förbjudet att länka på bloggar och hemsidor.

Med politiker i sina fickor så är det självklart att mediaindustrin drar i trådarna.
Frågan är om det inte är ett giljotinsnöre....

Einstein sade "Det finns två saker som är oändliga, universum och mänsklig dumhet och jag är inte helt säker på universum"
Jag tror detta är ett bra exempel på mänsklig dumhet.



Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: jesper

"Aftonbladet berättar om en person som blivit åtald för att den länkat till en sida so visart sport som Canal+ hävdar att de har ensamrätt till."



Det är ju ännu värre, han blev åtalad för att han har länkat till canal+ EGEN hemsida!

2009-06-29 @ 02:07:25
Postat av: Magnus

Det är onekligen väldigt konstigt och fel. Jag tror att reglerna blir ännu mer komlicerade om det gäller EU-länder.

2009-08-25 @ 12:50:27
URL: http://www.naknasanningen.com
Postat av: Henrik Gustavsson

Själv kollar jag på streamad hockey på Hockeystreams. Kostar ett par dollars men funkar felfritt och kommer alltid vara billigare än Canal +.

2009-10-24 @ 10:57:11
URL: http://golfpaket.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0