Oppositionen ökar avståndet.

Vid den senaste opinionsundersökningen så trumpetas det ut hur mycket (s) har förlorat jämfört med i september förra året.

Är det bara jag, men har det inte kommit ut ett antal opinionsundersökningar sedan dess?

Hur som helst så vet jag att det inte för så länge sedan som avståndet i stort sett var utraderat och skiljer det nu 3% till oppositionens fördel så innebär det i min bok att de utökat avståndet.


Dock vill jag ställa frågan, vad har vissa tidningar at vinna på att alltid väsnas om oppositionen och hur dåligt det påsås gå för dem när det faktiskt är så att de ändå leder?


Visstja, gruppen "övriga" har ökat samt adelen osäkra, sd + pp + en hög andra småpartier börjar skjuta fram sina positioner.
Livat i riksdagen 2010?



SvD, DN, SydSv, HD,
Makthavare, Gudrun Grunnar, Kjellberg, Hellman.

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredric Kjellberg

SCB:s undersökning sker bara två gånger per år, i maj och november, och sett till november har alliansen ökat med 4,0 och oppositionen minskat med 5,8. Det får väl ändå anses vara någonting värt att notera i samband med den största av de opinionsundersökningar som sker vid sidan om ordinarie val.



Ser man ett helt år tillbaka i tiden så har skillnaden, mitt under brinnande finanskris och lågkonjunktur, minskat från 15,7 till 3,1 procent.



Att SD ligger och lurar i vassen är en annan och betydligt mer skrämmande sak.

2009-06-18 @ 17:14:50
URL: http://signeratkjellberg.se
Postat av: scaber nestor

Det knner jag till, anledningen till att jag ställt frågan sm jag gjort beror på att tidningarna väldigt ofta korsrefererar mellan olika undersökningar och inte direkt sällan mellan undersökningar som är negativa för oppositionen.

2009-06-18 @ 17:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0