Rick som assistent åt Christian? Det behövs snarare mer bredd än maktkoncentration i PP.

I Aftonbladet fick jag läsa att RF ska anställas som assistent åt CE och min spontana kommentar är: Njaeee.....

Luktar lite konstigt.
De är redan ordförande och vice ordförande i PP-Sverige, skulle de också bli MEP + Assistent i EU så blir det att lägga alla ägg i samma korg
Som partiledare ett år innan riksdagsvalet så är väl hans plats här i Sverige, eller hur?

För samma pengar kan de anställa tre blodhundar som kan springa omkring i korridorerna och opinionsbilda, exempelvis Amelia Andersdotter, Erik Josefsson samt en tysk pirat för breddens skull.


Men för sakens skull så har jag sett blaskor misscitera ganska rejält sista tiden, så fram tills jag läser det på piratbloggarna så tar jag AB's artikel med lite salt.


Uppdatering:
Och där skriver Rick om det, som väntat är det AB's reporter och rubriksättare som missciterar och far med osanning.




Övrigt om gårdagen:
Det blev den gröna gruppen ser jag, bra val.

PP ger sig in i kommunpolitiken? mindre bra val, men kan bli bra för partikassan att bryta sig in i kommunerna, men hur integritetspolitiken som är global i första hand och nationell i andra hand ska kunna gå ner på den detaljstyrning som sker i kommuner, det har jag svårt att se.



Idiotin, ryggklieriet och svågerpolitiken inom svensk rättsväsende har nått nya lågvattenmärken när Norström blir friad för jäv samma dag som ephone blir tvingade att lämna ut användaruppgifter till ljudboksförläggarna.

Att Norström blir friad och med den motiveringen som getts så kan jag bara skaka på huvudet, delikatessjävet är för mig uppenbart, men jag antar att jag ser frukterna efter 20-30 år av stenhård lobbyism från upphovsrättsrganisationerna.
Samma sak med ephones nederlag (om de inte väljer att överklaga), Solna tingsrätt godkänner med sitt beslut att privata bolag får bryta mot lagen när de skaffar fram sina uppgifter samt att det inte spelar någon roll hur inlåsta de är på privata servrar.

Det verkar som allt man behöver är tillräckligt mycket pengar så man kan skapa "intresseföreningar" åt jurister och politiker att "förkovra sig i".
Hur långt sträcker sig detta?
Hur ser egentligen upphovsrättskurserna på juristutbildningarna ut?





Pinged at Twingly, Intressant

Fler om ovanstående ämnen.
MMK, Zillen's, Jinge, infallsvinkel, Liberal och långsint, Stenudd, cybernormer, Svensson, Ett Otyg, XOR, Bjärnemalm.
SydSv, SvD, NyT.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Leif Nixon

Du skriver "Solna tingsrätt godkänner med sitt beslut att privata bolag får bryta mot lagen när de skaffar fram sina uppgifter".



Njäe, så är det väl ändå inte? Det är ju en helt annan sak, som inte prövats här.

2009-06-26 @ 12:22:20
URL: http://tankar-fran-rooten.blogspot.com
Postat av: HDR-fotografen

Och igår krypterade jag hela hårddisken så att jag slipper Tomas Jäv Norström. Tre timmar tog det, men det är det klart värt!

2009-06-26 @ 12:27:19
URL: http://fotografhelsingborg.blogg.se/
Postat av: berinder

Kommunpolitik kan ju även handla om att driva frågor om fri och öppen programvara i kommunal förvaltning t.ex. Integritet är störst, men inte allt...



Jag ser även landsting som en möjlig väg, bibliotek och kulturpolitiken. Museum och arkiv... Förvaltning även på denna nivå...



Hoppas dom som bestämmer sig för att satsa på Kommunnivå också har dom resurser det krävs att driva nationell och regional valrörelse samtidigt...

2009-06-26 @ 12:30:26
URL: http://berinder.wordpress.com
Postat av: Calandrella

Ang. kommunpolitik: huruvida kommunerna bör investera i övervakningskameror eller ej rör integriteten. Öppen källkod i skolor och dylikt är en annan PP-relevant kommunfråga.

2009-06-26 @ 14:23:17
URL: http://calandrella.wordpress.com/
Postat av: scaber nestor

@Leif.

Här tillåter jag mig att spekulera med grund i att servern var lösenordssskyddad och att ifpi vägrar berätta förfarandet runt införskaffandet av uppgifter.



@berinder och calandrella.

Detta kan man reglera på riksnivå och som fokusparti bör man inte sprida ut sig för mycket.



2009-06-26 @ 15:04:25
Postat av: Anonym

Jo, men det eventuella dataintrånget har inte med det här ärendet att göra. Det är en separat händelse, som de skulle kunna bli fällda för i ett separat mål.

2009-06-26 @ 15:13:10
Postat av: scaber nestor

@anonym.



Ett dataintrång skulle ge på sin höjd böter, om de överhuvudtaget skulle bli fällda.



Dessa böter skulle ifpi betala med glädje eftersom det är avskräckningseffekten de är ute efter, att de kommer undan med brott för att kunna sätta dit privatkopierare.

2009-06-26 @ 17:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0