Tippa valresultatet, kommer PP över 10%? behåller Junilistan en plats i parlamentet? Är det en Gurdun-mania vi upplever mot slutet?

Japp, en halvtimme kvar tills vallokalerna stänger.

Här är min gissning på valresultatet, ta och ge 0,5% ungefär.

Min Gissning          Vallokalsundersökningen               Slutresultat
S - 21%                               25,1%                                 24,6%
M - 18%                               18,5%                                18,8%
Mp - 11%                             11,5%                                 10,9%
Pp - 11%                               7,4%                                   7,1%
Fp - 11%                              11,4%                                 13,6%
V - 7%                                   5,7%                                 5,6%
C - 6%                                   5,5%                                  5,5%
JL - 5%                                  3,6%                                  3,6%
Kd - 4%                                  5,1%                                 4,7%
Fi - 3%                                  3,2%                                   2,2%
Sd - 2%                                 2,4%                                   3,3%





EU-parlamentet rapporterar om mandatfördelningen här.

Här kommer Aftonbladet att presentera grafik över rösträkningen
.

svt's valvaka på nätet hittar du här
.

DN har sin minut för minut-bevakning här.


Pinged at Twingly, Intressant
AB, AB2, SR, HD, SvD, SvD2,
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Kålan

Jag tippar 3,7% för PP, men jag hoppas jag har fel. Jag tippar att SD blir den stora överraskningen och jag tror att JL får 6%.

2009-06-07 @ 20:45:54
URL: http://argast.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0