10 papp i avynglingsbonus?

Tio lakan vill Kd ge folk om de börjar yngla av sig mer.

Ärligt talat, jag tror faktiskt att pengar till ungdomsgårdar, förskolor, högre lärartäthet och förebyggande åtgärder mot ungdomskriminalitet slår något högre för barnafödandet än usla 10 papp.

Men det skulle krävas åtagande för mer än nästa halvår och vilken politiker gör det idag?
"Inte införa bodströmsamhället" och "inte jaga en hel ungdomsgeneration", det tog bara något år innan de löften var glömda.

10 papp?

Ge oss en skola med mindre än 30 elever per lärare och specialundervisning åt alla de som behöver det och inte bara de mest intelligenta.
För helvete, kan vi åtminstone få skolor fria från mögel där ungar kan andas fritt innan ni börjar tjata om knullbonus?


SydSv, Nsd, Dagen.


Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Gunnar Gillberg

Försöker få kontakt med anledning ditt utmärkta inlägg angående vargfrågan i Aftonbladet. Snälla ... maila mig

2009-03-09 @ 14:04:55
Postat av: scaber nestor

will do.

2009-03-09 @ 15:14:25
Postat av: förort

när jag gick i skolan (inte så längesen) fick bara de som inte hängde med specialundervisning. De som faktiskt kunde saker fick repetera, repetera och repetera. Och lämnades utan någon vidare stimulans alls.

2009-03-09 @ 17:39:10
Postat av: scaber nestor

Samma här, antar att du liksom jag gick i skolan innan krisen 1991?

2009-03-09 @ 18:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0