Grymt bra helg, fylld med intressanta saker om integritet, debatt och partistämmor.

Jag får först kommentera Centerstämmans beslut om att upprepa sitt öppenhetsmanifest.
Utan att berätta hur lite jag litar på ett sådant så hänvisar jag, tillsammans med många andra, till Mikael Nilsson's (stoppaFRAlagen) blogginlägg från den 8 januari i år.
Men tyvärr verkar c tillsammans med fp nu positionera sig till höger om moderaterna för att på riksnivå närma sig en George W Bush-liknande retorik.

Lyckligtvis är vissa MEP's fortfarande kvar på ett plan där medborgarens rättigheter går före Krigs- och Medieindustrins.


Under tiden jag skrev detta kom jag på att nätverkets gemensamma aktioner bör beskrivas på nsm-bloggen, så därför hänvisar jag er dit för att få resten av rapporten.




Fler som skriver om oss och våra frågor är:
Farmor Gun, Sagor från Livbåten, Lisa's blogg, Bjärnemalm, Josefsson, Anna Troberg, Anna Hedh, Ardalan, Beijbom, Zaida, Max, Johan Olson, Lena Ek, Fjellner, Ankersjö, Lake, SvD, SvD2, DN, DN2.

Pinged at Twingly, Intressant

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0