Vad jag gillar Gun Svensson, ett föredöme för många av oss nätaktivister.

Gun Svensson (aka Farmor Gun i Norrtälje) har blivit omnämnd i DN.

I DN blir hon omnämnd som "Den nya nätmedborgaren".


Vi har slagit oss ned med kaffe och ostsmörgåsar i det kontor i Norrtäljes gamla stationshus där pensionären Gun Svensson spenderar mycket av sin tid. Krutröken från den senaste drabbningen om EU:s telekompaket har nyligen lagt sig. Omröstningen i EU-parlamentet gick åtminstone delvis den väg som Gun hoppats på. Den omstridda paragraf 138 om rättssäkerhet för nätanvändare fick majoritetens stöd och frågan går nu vidare till förlikning mellan parlamentet och ministerrådet.

- På nätet vill jag bli sedd som medborgare, medan i telekompaketet, där vill man se mig som kund, förklarar Gun sin ståndpunkt.




Gun är ett föredöme för många av oss nätaktivister, med humor och saklighet tar hon sig an våra meningsmotståndare som allt som oftast bara förvandlas till krossat grus när hon är klar.

En sak är säker Gun.

Når jag din ålder hoppas jag att jag är vid lika god vigör.


en Salut!


Pinged at Twingly, Intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: larserick

Mmm.. Farmor är en klippa. Så de så.

2009-05-18 @ 19:34:02
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Gregor Samsa

Japp, Farmor Gun ftw som kidsen säger. :-)

2009-05-19 @ 09:23:21
Postat av: cnab

Oj, den 7:e är det EU-val och JL håller på att åka ut enligt senaste Synovate. Bäst vi gör något för att bli populära hos ungdomarna, tycker tydligen de sex äldre JL-ledamöterna och dammar av det här dåliga förslaget:



2921725.svd" rel="nofollow">http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/artikel2921725.svd



Postat tidigare men hoppas det passar bättre som kommentar till den här bloggposten, allt enligt önskemål. Länken kollad och den ser ut att funka till dagens Brännpunkt i SvD. Hur som helst - en viss desperation i JL's agerande tycker jag mig kunna skönja så här i8 röstningstider ....

2009-05-20 @ 10:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0