Man utsätts för övergrepp, inte sex.

Det som flickan blev utsatt för är obeskrivligt vidrigt, men det var inte sex.

Att katalogisera det som aftonbladet gör, att bli utsatt för gruppsex, är ett journalistiskt och retoriskt övergrepp på själva språket och det gör att hela begreppet "övergrepp" urholkas.


Jag hoppas av hela mitt hjärta att kommunalrådets straff blir kännbart, liksom de andra förövarna.

Men skilj på sex och övergrepp i fortsättningen.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: anonymous

Jo, i den allmäna sexualhysteri som råder, är gruppsex ett övergrepp. Som väl platsar ihop med Aftonblaskans övriga smaskiga rubriker ägnade att domptera pöbeln.

Enligt uppgift blev hon "våldtagen" några dagar innan, men skulle likväl iväg, möjligen till personer med samband till "våldtäkten".

Dessutom var hon inviterad för gruppsex.

Jag var inte närvarande, och definitivt inte Aftonblaskan. Däremot har jag personlig erfarenhet av kvinnor som beter sig ungefär som hon.

Och dom har INTE blivit våldtagna, men har någon sorts psykisk defekt, som gör att dom kan inte skilja på verkligheten, och vad dom tycker borde vara verkligheten. Dessutom saknar dom all förmåga att inse vad dom ställer till för andra människor.

2009-11-17 @ 02:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0