Är det fler än jag som har svårt att se var Kd slutar och Sd börjar och vice versa?

Gissningslek.
Vad har Sd i sitt idéprogram och vad är Kd-politik.

Försök gissa utan att kolla länkarna i slutet av sidan eller Kd's hemsida.




Sänka abortgränsen från 18 till 12 veckor.


Öka familjestödet så en förälder slipper arbeta.


Hög skatt på osunda varor.


Ersätta medbestämmandelagen på arbetsmarknaden med en "förvarningslag".


Skrotad hemspråksundervisning.


Vill förbjuda HBT-personer att ingå äktenskap.




Än så länge så är det skillnad mellan partierna, men med den nuvarande partiledningen och den desperation och "Livets Ord"-retorik som man ser mer och mer av i Kd så vet jag snart inte längre vilket som är det värsta alternativet mellan Kristdemokratisk bibelkonservatism eller Sverigedemokratisk nationalromantik.

Charlie, ta Hägglund i örat.
Han är på väg ner och drar partiet med sig.



Expr, 1, 2, 3, 4, DN, AB, HD, SydSv, SvD. HD.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Daniel A

Personligen ser jag inga problem med att KD försvinner. Problemet är om deras potentiella röstare istället väljer att rösta på SD. Även om man ibland skulle vilja ignorera bort partier av KD's och SD's sort är det bättre att diskutera dom i sank.

2009-09-18 @ 07:11:35
Postat av: apocalypse nowish

Tja, SD är ett väldigt opportunt parti som har sett utrymmet KD och (m) har lämnat och försöker sno lite väljare.

Minns att MUF och CUF gjorde en lite undersökning av SDs partiprogram etc. för ungefär 7-8år sedan, och då hade de snott allt från de övriga partierna. Och då menar jag verkligen allt, ner till stavfelen hade de kopierat och klistrat direkt från de övriga partierna. Miljöpolitiken från Centern, skolan från Fp o.s.v.

Själv bryr jag mig inte nämnvärt, röstar inte, men det är knappast enbart Kådisarna och SD-fånar som påminner om varandra, samma goja rakt över.

Postat av: Max Hobstiog

Kul formulering!

”Är det fler än jag som har svårt att se var Kd slutar och Sd börjar och vice versa?”



Om man trollar med andra bokstavskombinationer kan man få till det riktigt jävla ordentligt. För att inte tala om när man trollar med orden om tiden. Hör här:



Nu är nu och därefter kommer sedan. För det var inte sant, för det var inte sant för däremellan kommer medan!



Men självklar vore det bättre att kunna trolla ordentligt. Trolla bort hela jävla riksdagen är vad jag vill ha på min födelsedag. Om nån kan fixa till ett sånt trolleri det så bjuder jag på några snapsar till sillen :-)

2009-09-23 @ 01:06:47
URL: http://sniffaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0