Varför har jag helt plötsligt utgången mat i mitt kylskåp?


Jag är ganska bra på att beräkna min matåtgång veckovis, speciellt på de saker som jag unnar mig själv emellanåt.
Som parmesan, lufttorkad skinka, solmogna tomater, färska örter o.dyl.

Men idag när jag skulle hugga in på andra halvan av mitt vanigtvis lilla paket med lufttorkad skinka märker jag att den luktar lite skämt, så jag tittar på datumet för inköpet och upptäcker att den borde varit uppäten för länge sen.
Samma sak med tomaterna, de färska örterna ser lite vissna ut men med lite extra vatten håller de nog en vecka till.
Parmesanen överlever knappt, så det får bli mycket pasta till middag de närmaste dagarna.

Så funderar jag på hur jag kunnat räkna så fel.

Och då slår det mig, jag har ju faktiskt inhandlat detta för två.

Det är synd att den jag hade tänkt dela detta med bara hör av sig närmast under pistolhot och "kan ses" än mer sällan.
Jag har långt tålamod, men bara om jag har skäl till det.
Skäl som jag börjar få svårt att komma ihåg nu.

Snart har jag nog tyvärr glömt dem helt.





Det är dagar som de här man funderar på att bli ett praktarsle som behandlar sin kvinna som skit, verkar vara en bra modell för att slippa vara ensam.

Pinged at TwinglyIntressant
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0