Åsså ska vi sänka skatten, sen ska vi sänka skatten, efter det ska vi sänka skatten, samt sänka skatten och till sist ska vi ta och sänka skatten.

Moderaternas vallöften 2010.

Åsså ska vi sänka skatten.

Sen ska vi sänka skatten

Efter det ska vi sänka skatten

Samt sänka skatten.


Tänka sig, jag känner igen mantrat någonstans ifrån...





Missförstå mig rätt nu, jag har i sak inget mot skattesänkningar.
Men jag anser att utrymmet ska finnas innan man sänker, inte låna till sänkningen och hoppas att det inte går åt skogen (vilket på politikerlingo heter "skapa utrymme för jobbskapande åtgärder" el. dyl.)

kort sagt.
Sälj inte skinnet innan björnen är skjuten.



Fler som skriver om ämnet:
Kent Persson, tokmoderaten.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: apocalypse nowish

Det finns massor av utrymme for skattesänkningar. 700 miljarder borde inte vara några problem att sänka skatten med. Dock har du givetvis rätt i att det måste motsvaras av utgiftsminskningar. Ett av många fel under mandatperioden att man har lånat (tryckt mer pengar) för att finansiera sådant.

Postat av: Anders Troberg

apocalypse nowish: Tror du verkligen att man kan sänka skatten med cirka 80000 per skalle, inkluderat barn och andra som inte skattar, och ändå behålla det samhälle vi har?

2010-04-19 @ 16:35:02
URL: http://nordicbattlegroup.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0