Desperation hos mindre nogräknade bloggare.

I bloggsfären finns det ett antal troll, såväl höger som vänster, detta känner de flesta till.

Dock märker man att det finns några tidigare välrenommerade bloggar som i valtider hänger sig åt något som närmast måste kategoriseras som "desperation".

Och idag är det ett riktigt högdjur som faller under den bilan.

Dick Erixon
gör ett djupdyk och hittar i lokalpress en undersökning som visar att Alliansen har ökat i förtroende och uppvisar en av de kraftigaste ökningarna under ett förval.


Problem.

"Ett av de kraftigaste under ett förvalsår" =  inte så mycket när SOM-institutet bara räknat sedan 1986, dvs 7 (1988-2010) förval.
Det är inte så svårt att hamna "bland de kraftigaste" då, man behöver bara slå 3st.....

Med så få kan man tom säga "top10" och tala sanning, man behöver inte säga att tiondeplatsen egentligen är hopplöst sist....




Jag vet att opinionsundersökningar före ett val kan vara väldigt missledande, men det är min fasta övertygelse att man vinner val på vad man ska göra, inte vad man tänker göra mindre uselt än motståndaren.

Så kom igen nu Alliansen, jag behöver något som väger upp Tant Gredelin och Batong-Pehrson för att kunna berätta för mina läsare att jag föredrar er.
För just nu, med SOM's 7 undersökningar, ligger ni på en ganska klar 8'eplats.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0