Glad Påsk!

Här borde det stå något intelligent och relativt långrandigt om påsken.

Men både min och min flickväns familj är hel och hållet uppslukade av den mat som ska lagas, serveras och ätas den här helgen och vi har redan börjat, så jag är så mätt och trött att jag kan knappt tänka.

Så om inte Tant Gredelin gör en ny pudel för pudeln hon gjorde på pudeln om grälla kuvert, Reinfeldt erkänner i en hemlig inspelning att FRA-lagen är skit eller att jorden håller på att gå under, så hörs vi av på annandagen.


Ps.
Mälardalens Högskola ska skicka pappren via snigelpost.

Ps2.
Det blir kyckling, prinskorv, skinka, senapssill, vitlökssill, löksill, potatis, sötpotatis, bacon, grönsaker, ägg, godis, glass och kaffebröd.
Kanske lite lax, annan fisk, nån räka kan slinka ner också, bröd borde man ha.
Samt:
Öl, vin, whisky och snaps.


Ps3.
För övrigt anser jag att FRA-lagen ska rivas upp.





Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Lars-Erick F

Blir det inget Påskalamm, till åminnelse av judarnas uttåg från Egypten efter Faraos blodbad på dem?

2010-04-02 @ 19:33:48
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Lars-Erick F

PS. Kör samma stil, med PS.

Jo, jag försöker faktiskt hålla mig till att påsken inte inträder på riktigt förrän på påskafton. Dessförinnan är det långfredag, lidandets höjdpunkt efter olika preludier.

Därför sparar vi ägg, sill, lax, kyckling etc till påskafton. Däremot har vi idag tjuvstartat med påskris - som lillgrabben klätt med färgade hönsfjädrar. F.ö. kallades det tidigare för fastlagsris och kunde av den anledningen ju tas in långt tidigare...



Dessutom instämmer jag till fullo i ditt Ps3. FRA-lagen måste rivas upp.

2010-04-02 @ 19:39:44
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Siobhan

Jodå, det blir lamm...fast på Söndag. Idag var det fisk (inget kött på långfredagen) men jag lyckades dock inte övertyga herr Scaber att gå på långfredagsvandringen. Jobbar på midnattsmäss-övertalningen nu.

2010-04-02 @ 21:30:15
Postat av: Sarbaz

FRA lagen kommer rivas upp efter 19 september:)

2010-04-02 @ 23:26:47
URL: http://sarbaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0