"Du är i Israel, du har inga rättigheter"

Från Edda Manga's artikel i GP.



"Kvinnan som utfärdade min häktningsorder förklarade till exempel för mig att jag hade kommit olagligt in på israeliskt territorium.


– Nej det gjorde jag inte. Jag befann mig på internationellt vatten och jag kan bevisa det.


– Det här är ingen dialog, jag informerar dig om fakta. Vill du eller vill du inte veta varför du är häktad?


– Jag behöver inte lyssna på dina lögner. Du vet lika väl som jag att jag befann mig på internationellt vatten. Jag tvingades hit under vapenhot. Jag är kidnappad. Det är jag som har utsatts för brott. Era soldater kom maskerade som banditer i skydd av mörkret och dödade folk.


– Lögner? Nej, det vet jag inte. Och jag tänker inte diskutera med dig. Ni attackerade våra soldater. Vi var tvungna att försvara oss.


– Vem tog sig in i vems båt? Jag har inte begått något brott, du har ingen grund att häkta mig, jag vill ha min konsul och min advokat här. Jag har rätt till det.



– Du är i Israel. Du har inga rättigheter."



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Nicklas Eriksson

Bara herrefolket har rättigheter i Israel.

2010-08-03 @ 17:27:06
URL: http://arbetarperspektiv.blogg.se/
Postat av: manen

så luttrad man är nu så blir man knappast förvånad D:

2010-08-04 @ 00:35:49
URL: http://warhammer40konline.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0