Oväntat, synnerligen oväntat. (S) tappar även utan Mona Sahlin.

Jag måste säga att jag är ytterst förvånad.
I undersökning efter undersökning har (S) tappat efter valet och den uppgång jag väntade mig efter Mona Sahlin annonserat sin avgång uteblev fullständigt.

Det kan inte vara avsaknad av politik, för då hade många partier i Riksdagen tappat.

Det kanske är de olika representanternas utspel som är skälet, men så länge moderaterna har Helene Riviérè så kan inte det vara huvudskälet heller.

Högervridningen inom (S) har pågått länge, kanske är ett av skälen eftersom folk redan ser att det finns 4 partier på "högerkanten" och varför rösta på låtsasmoderater när de riktiga fortfarande finns?



Det känns konstigt att se det och säga det.
Men sänket i (S) verkar inte ha varit Mona Sahlin.


Någon närmare analys har jag inte just nu.



Fler som skriver om socialdemokraterna:
Zac, Erik Laakso, Motvalls, Johan Westerholm, Lars Ohly på DN, Leine, MMN-o, Kent Persson, Birger Schlaug, SvD, Den hälsosamme ekonomisten.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: MartinA

Kanske är så att SAPs gamla kärnväljare börjar förstå att SAP befolkas av egoistiska quislingar som endast bryr sig om köttgrytorna?

2010-12-19 @ 14:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0