And now, something completely different.... the job.

Eter att ha varit moderator för helgon.net's jobb&karriär-forum i 5 år har jag varit förbannat trött på allt vad jobbsökeri, frågor om jobbsökeri, samma frågor om jobsökeri ett halvår senare etc.
Allt i en regelbunden loop a 6 månader.




"blablabla kille17 år: 2003-05-21, När ska jag börja söka sommarjobb?"

Nästa år, nu är det försent.


"blablabli tjej17 år: 2003-10-11, Jag ska ha praktik om två veckor, kan jag få tips?"

Du är väldigt sent ute, ring närmaste förskola/dagis/kiosk

------

"blablabla kille17 år: 2004-05-21, När ska jag börja söka sommarjobb?"

Nästa år, nu är det försent.


"blablabli tjej17 år: 2004-10-11, Jag ska ha praktik om två veckor, kan jag få tips?"

Du är väldigt sent ute, ring närmaste förskola/dagis/kiosk

------

"blablabla kille17 år: 2005-05-21, När ska jag börja söka sommarjobb?"

Nästa år, nu är det försent.


"blablabli tjej17 år: 2005-10-11, Jag ska ha praktik om två veckor, kan jag få tips?"

Du är väldigt sent ute, ring närmaste förskola/dagis/kiosk




Nåväl.
Jag börjar smått med att referera de twittermeddelanden och mail jag får.
Det är mestadels jobb med specialkompetens till en början, sen får vi se.

Ni hittar bloggen på www.skabbesjobb.blogg.se


PS.
Be mig inte om råd och gör inte kommentarsfältet till en jobbsökartråd.

/Skabbe


Uppdatering.

Kanske skulle berätta varför.

GIllar inte att båda blocken utnyttjar arbetslösa för politiska utspel och enda sättet att få väck det är att se till att folk får jobb, skit sak samma vem som råkar finnas i riksdagshuset.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: urban cat

"skit sak samma vem som råkar finnas i riksdagshuset" är ett uttryck som passar på det mesta nowadays...

;)

2010-02-05 @ 14:59:44
URL: http://projektpariktigt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0