Jasså, nu är jag en upprorsmakande Stockholmare också? (vargfrågan)

Jag är uppvuxen i Ö.Deje i Värmland, gick en av mina utbildningar i Malung (Västra dalarna)och lumpen avklarades i Älvdalen (norra Dalarna).

Så jag har bott i, lekt i, gått vilse i, hittat rätt igen i, festat i, sprungit de j*vla orienteringsrundorna i, studerat i, jagat i och även en gång mött varg i vargtrakter.

Kort sagt, jag har befunnit mig bokstavligen i vargmarker halva mitt liv.




Jag brukar lägga till detta i mina inlägg om varg för att slippa idiotiska kommentarer och imbecilla storstadsargument.
Men jag har låtit bli detta den senaste tiden, just för att kunna se vilka som inte vill (eller kan) argumentera.


Om personen bakom bloggen "Dackefejden" inte vill eller kan är inte något jag bryr mig om att ta reda på, men vi kan konstatera att han:


1. Påstår att jag startat ett nytt rovdjursnätverk. (Nordiska Rovdjursnätverket är inte min skapelse och det har funnits ett bra tag nu)

2 Kallar mig Stockholmare (kolla beskrivningen i början av inlägget)

3. Kallar mig upprorsmakare. (japp, en person som driver en blogg med namnet "Dackefejden" använder ordet "upprorsmakare" i negativ mening *plats för skratt*.)


Hans inlägg insinuerar också att de fällda vargarna i Skånes Djurpark har något med Licensjakten på varg att göra.
Något jag inte spekulerar i, det får räcka att det är djupt tragiskt att de inte valde bedövning som metod.




Niklas Starow aka Scaber Nestor, medlem i Nordiska Rovdjursnätverket.

Numera boende i Hjärup i Skåne.


Uppdatering.
Dackefejden har, efter jag publicerat detta inlägget, kraftigt redigerat sin text.
Så om ni undrar varför jag är så hätsk mot det som ser ut som en ganska blygsam bloggpost hos honom beror det på att den inte såg ut så från början.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Nils Dacke

Hej Scabor,



Även jag har bott i Värmland och tillverkat islyktor utan is med favoriten Alsterlind!



Lite humor bara, ursäkta om den tog för hårt.... Trodde mig ha en upprorsfrände i Stockholm om det nu är där du bor.



Läs gärna mitt inlägg och kommentera där.

2010-01-10 @ 10:30:58
URL: http://dackecountry.blogspot.com
Postat av: Cornucopia?

Väldigt underligt att man både evakuerade djurparken och avlivade vargarna. Vargarna är ju helt ofarliga för människor, och ger ju sig tydligen inte heller på tamdjur om man får tro många vargförespråkare.



Nu är det förstås inte så. Djurparksvargar associerar människor med mat, ungefär som det kan bli om vargar jagar slut på viltet och ger sig på soptunnor istället. Och skall man skjuta i en djurpark så är det förstås bäst att flytta undan alla besökare först.



Det sorgliga är förstås att Skånes Djurpark inte haft bättre hägn. Men man måste också fråga sig varför man håller en djurart i bur när det inte är utrotningshotat med över 200 000 vilda individer globalt och en stam som tål jakt i Sverige.



Då finns det betydligt mer hotade djur man kan bevara i bur.

2010-01-10 @ 10:52:32
URL: http://cornubot.blogspot.com
Postat av: Stefan

Ja då den enda försvara bara andledningen att ha djur i djurparker är för att skydda utrotningshotade djur, så får man säga att det är konstigt att vargen får plats.



Att visa djur i bur för besökarnas höga nöjes skull visar enligt mig bara hur långt bort från verkligheten vi driver.

2010-01-11 @ 15:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0