När argumentation går över i personangrepp.

I Vargdebatten är det lätt att förlora fokus.
Vi har överträdelser och mordhot från båda sidor av "lägren", där varg"vännerna" anklagar jägarna för att vara inavlade bondtölpar och hellre ser licensjakt på dem och där motståndarna till varg kallar oss alla för 08'or och skickar djurskelett till ledande politiker.


Jag är glad över det faktum att jag tillhör ett nätverk som är partipolitiskt obundet och som tar helt och fullständigt avstånd från såväl personangrepp och mordhot oavsett från vilket håll det kommer.


Är jag hård i min argumentation?

Ja, men har ni läst min blogg under en längre tid vet ni också att jag så gott som alltid kan visa källor till mina påståenden och i de fall jag blir överbevisad om att jag har fel, så är jag heller inte sen att ändra mig och rätta till de felaktigheterna.




Med det sagt.
Jag kommer inte att acceptera anklagelser om att tillhöra en skränande minoritet som för fram anklagelser utan befog.

Jag kommer heller inte att acceptera insinuationer om att jag skulle tillhöra vare sig extremvänstern eller extremhögern.
Det är en förolämpning mot mig och det mångåriga arbete för mänskliga rättigheter jag ägnat mig åt.


(jag får sätta in länkningarna i efterhand denna gången, mitt tåg går strax)


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jo, Du kör med anklagelser utan fog i den här sammanhangen. Den Åke Pettersson som jagar i Laxå har inte alls varit rovdjursutredare och jag vet inte om han har ambitioner att bli det heller ;-)



2010-01-31 @ 06:42:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

Visa källa så drar jag med glädje tillbaka det.



2010-01-31 @ 07:28:29
Postat av: Inga M

Jag tycker Du är skyldig att själv leta upp Ditt källmateriel som stöd för Dina påståenden. Du brukar ju berömma Dig av just det! I det här sammanhanget borde det inte vara så svårt. Jag kan bara hänvisa till ytlig bekantskap som min källa.

2010-01-31 @ 07:56:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

Jag ber dig läsa innantill Inga, jag skriver också:



"och i de fall jag blir överbevisad om att jag har fel, så är jag heller inte sen att ändra mig och rätta till de felaktigheterna."



FDI så letar jag och om jag finner att de inte är samma person kommer jag att publicera en rättelse.



Efter det vill jag ha en ursäkt för din insinuation att jag på något vis ska tillhöra en odemokratisk gruppering.



Men jag antar att stjärnorna hinner brinna ut innan det kommer från propagandamaskinen.

2010-01-31 @ 08:10:28
Postat av: S L

"Jag kommer heller inte att acceptera insinuationer om att jag skulle tillhöra vare sig extremvänstern eller extremhögern."



Eh, du själv kommer ju med förolämpningar till folk, så varför klagar du?



http://kaela.bloggplatsen.se/2010/01/30/2475109-forra-aret-vraktes-femhundra-barn-i-sverige/

2010-01-31 @ 12:13:24
Postat av: scaber nestor

SL.



Jag är hård i mina inlägg och jag attackerar väldigt ofta.



Men när jag går på personer är det närmast uteslutande mot personer i maktposition och främst mot deras åsikter, inte mot deras person.



Vill man förlämpa mig eller mina åsikter är det bara att köra hårt, fram tills det är osakligt.



Insinuationer att jag skulle tillhöra odemokratiska krafter är en sådan osaklighet.

2010-01-31 @ 12:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0