När verkligheten överträffar dikten - Usama Bin Ladens foto.

För någon dag sedan skrev jag ett inlägg om ett dåligt skämt jag fått av min syster via facebook.

Nu visar det sig att verklighetens skämt är långt sämre.

När FBI skulle göra en analys av hur Usama Bin Laden kunde se ut idag var inte FBI-agenten nöjd med det datorprogrammet visade, så han beslutade sig för att förbättra bilden..... med bilden av en spansk politiker.

Det underliggande i detta är nog lite allvarligare än man tror.



En FBI-agent var inte nöjd med fotot på en misstänkt terrorist, så han ändrade på det.
Smaka på den en stund.
....
....
....
Han ändrade på det.


Ta det ett steg längre (om det ens är ett steg längre).

En FBI-Agent var inte nöjd med beskrivningen på en terrorist, så han ändrade på det.



Tänk på det en stund, jag vill inte skriva svaret på er näsa.


Även i DN och expressen.
Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: C.G.

Ja.

Jag är nöjd med beskrivningen av en terrorist - En som använder skräck och rädsla som medel för att uppnå ett politiskt eller militärt mål.



Vad jag vet är det bara ett land som verkligen använt sig av det och i stor skala - mot civila - i Hiroshima och i Nagasaki.

Få andra lyckas "använda skräck och rädsla"... Lika effektivt som ** och * och dess underhuggare.

2010-01-16 @ 23:05:12
URL: http://magickwithouttears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0