Nej Affe, en klapp på huvudet är inte vad vi förväntar oss av en MEP.

När Alf Svensson (kd) väl går ut och försvarar sitt beslut att skriva under Smile29-skrivelsen, så gör han det med en "von oben" attityd.


Magnihasa skriver:
"Det den formellt gode Alf gör är att utgå från att vi är så lättledda att det räcker med att hen säger att saker och ting är på ett visst sätt för att allt eventuellt tvivel ska vara undanröjt och diskussionen vara över.
Det är inte bara detsamma som att klappa oss på huvudet och säga att vi inte förstår bättre - det är dessutom argumentationsmässigt rent förkastligt."


Nej Affe, en klapp på huvudet är inte vad jag förväntar mig av en MEP.

Jag förväntar mig ett väl underbuggt argument till varför Du vill att våra google-sökningar ska tvingas ingå i datalagringsdirektivet.
Istället står du och reciterar luft från en inbillad predikstol.

Av alla personer i Europaparlamentet trodde jag att åtminstone du kunde se igenom det politiska spelet och läsa vad som de facto står i dokumenten du skriver under.
Istället visar du dig vara värsta sortens valboskap.


(efter att ha skrivit på smile29 tar ledamöterna en fika)


4 år till ska du sitta i Europaparlamentet och jag vågar inte ens tänka på hur mycket skada du kan ställa till med.




Fler om Alf och Smile29.
De Kaminski, Lindbäck, Christian Engström, Amanda Brihed, Farmor Gun.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0