självcensur.

Jag kom på mig själv häromdagen med att faktiskt självsencurera mig.

Min extradotter badade i en av Malmös plaskdammar, som vanligt helt naken.
Hon hade så roligt, hittade lekkamrater, plaskade och stojade.

Och utan en tråd på kroppen.

Jag hade mobilen uppe för att ta kort, för just sådana kort när man ser sprudlande glädje kommer att bli kära minnen senare i livet.


Men jag lät bli.
Nån dag innan kom det fram att innehav av illustrationer (manga) av personer som kan misstänkas vara minderåriga, är olagligt.

Jag har många politiska fiender, speciellt inom den sk "Extremhögern", som inte skulle tveka en sekund att anmäla mig, för även om det bara är en bild eller kort filmsekvens av ett lekande barn så kommer en sådan stämpel aldrig att försvinna, att jag en gång varit anmäld för innehav.


Det är djupt tragiskt att vi har domare, jurister och politiker i det här landet som på fullt allvar tänker "sex" när de ser nakna barn eller tecknade manga-figurer.


Jag har dock tyvärr inte råd att ställa mig på just den här barrikaden, min familj betyder för mycket för mig för det.



Kommentarer
Postat av: klara

Vansinnigt starkt blogginlägg. All respekt.

2010-07-31 @ 03:39:50
URL: http://www.kurvigheter.se/klara
Postat av: Annica

Varför skulle de från "extremhöger" anmäla dig för att ta kort på din extradotter?

2010-07-31 @ 04:27:05
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

@annica



För trovärdigheten.

Efter en anmälan spelar det ingen roll hur rätt jag har i en fråga, de kommer då bara att hänvisa till mig som "den för barnporrinnehav anklagade" och vips så har inget jag säger trovärdighet

2010-07-31 @ 08:17:14
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Marcus

Starkt gjort att inte ställa sig på en barrikad som kan komma att kosta för mycket. Även om jag vet att du så gärna vill kämpa vid denna barrikad så mycket och skulle ha så mycket att komma med.

2010-07-31 @ 09:48:31
URL: http://malmolundpacykel.blogspot.com
Postat av: Pelle

Konstig värld bloggare lever i om de inte ens kan posta en bild på ett litet badande barn utan kläder.Om nu alla kan se det på badstranden så varför går det då inte på detta Internet !?.

2010-07-31 @ 12:19:32
Postat av: scaber nestor

@Pelle



Vad har det med bloggare att göra?



Har du inget bättre för dig än att projicera dina egna fel på andra så kan du hålla dig undan.

2010-07-31 @ 13:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0