Filtrera bort oljudet!

Klart är att efter en och en halv match att den jävla vuvuzelan håller på att förstöra fotbolls-VM för oss.

I vanliga fall sitter jag och Siobhan klistrade framför TV'n när fotbollen är igång, med snacks och dryck.
Nu sitter jag och bloggar och hon viker tvätt (klart jag hjälper till, med lakanen).
TV'n är på mute och sporadiskt tittar nån av oss upp för att se ställningen.

Om inte nåt görs omedelbart, som att filtrera bort oljudt eller sätta kommentatorerna i ett ljudisolerat bås, så kan vi lika gärna kolla text-tv'n.

Vad säger sponsorerna om det tro?



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

So say we all!



Det lät verkligen helt förjävligt!

Hmm... tror du det kanske var bättre på radion? De brukar ha lite vassare kommentatorer faktiskt...

2010-06-11 @ 22:32:23
Postat av: Hellre sydafrikansk än Svensk

hellre en sexig sydafrikan gal som blåser i 90 minuter än 5 tusen tysta aik hif dif fans som desutom dricker för mycket och håller på och clownar sig bland alla tjockisar..nää fan Svenskar klagar som vanligt för mycket ge mig afrika ge mig sydamerikaner =)

2010-06-11 @ 22:50:34
URL: http://xxantiiix.blogg.se/
Postat av: scaber nestor

@hellre....



Jag fokuserar på det som sker på plan.

2010-06-11 @ 22:59:23
Postat av: Reino

Oväsendet får man på köpet i Afrika. Det är ett sätt att kommunicera bland hottentotter och negrer som inte fått mobiltelefon ännu. Tycker det är trist att många västerlänningar stör sig på det!

2010-06-11 @ 23:01:19
Postat av: smen

Nu drack jag iofs ett par öl igår för att få sova (bryter ett 12 års beroende av Coca Cola, vilket visat sig vara problematiskt om man uppskattar sömn), men jag kunde svurit på att jag såg aftonbladet sälja in den där tutan när jag vaknade.



För övrig tycker jag att fotbollswm borde ta efter malodifestivalen och bara köra vart fjärde år.

2010-06-12 @ 01:43:29
Postat av: Emran

Har startat en protestgrupp på facebook angåendet Vuvuzuelan. Försök få in så många av Era medlemar.

Skulle varit kul om det uppmärksammas i media.



Gruppens namn: FIFA stop the Vuvuzela in World Cup South Africa 2010

2010-06-12 @ 11:35:07
Postat av: Siobhan

De där jävla tutorna förstör hela VM för mig, och jag hade verkligen sett fram emot det här :(

2010-06-12 @ 19:34:38
Postat av: ellad

Varning! Importera inte tutorna till svenska fotbollsarenor. Vi har en vikande trend när det gäller publiksiffror. Tutorna kommer att innebära ännu större förluster. Jag är en som inte kommer till Stadion eller Råsunda.

Ellad

2010-06-13 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0