Miljöminister Carlgren vill tillsätta DDT i barnmat och klubba sälkutar ska bli nytt skolämne

Har man tillåtit jakt på varg och nu valfångst, så vad är då kvar?

Jag blir ärligt talat inte förvånad längre, för om väljarna har överseende med val- och vargjakt, då finns det inte speciellt mycket de kan bli upprörda över.

Låter rubriken osannolik?

Berätta då för mig att du innan valet -06 trodde att en svensk borgerlig regering skulle börja jaga rödlistade djur och tillåta valfångst.


Ps.
Jag har hört att Neurosedyn funkar bra på gravida.....


DN, Greenpeace.
Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Mållgan

Jag tycker att det låter som om miljöminister Anderas Carlgren (C) skulle vara influerad av homeopati idéer. Tillåter man bara lite valjakt, så slutar plötsligt all valjakt. Centerpartiet vill tycker ju också att ozonskiktet har blivit alltför tjockt nu, så nu vill man släppa ut freoner för att tunna ut det:



http://energipolitik.centerpartiet.net/2010/01/bekampa-ozonskiktet-aterinfor-r22/

2010-06-12 @ 05:20:43
Postat av: ipse Cogita!

Carlgren har problem. Han tryckte in lågenergilampor med kvicksilver i också! Samtidigt som han nu går ut kräver krafttag internationellt mot just kvicksilver.



Men när klimatet inte längre är i fokus så måste han hitta på lite nytt.

2010-06-12 @ 12:01:54
URL: http://store.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0