Bruna bönor med fläsk.

Jag måste erkänna, vad gäller denna klassiska svenska maträtt är jag fruktansvärt lat.

Jag köper en "korv" med bruna bönor och färdigskivat fläsk som jag bara värmer respektive bryner upp.
Sedan tar jag stark skånsk senap vid sidan av att doppa fläsket i.


Nu till det prekära i det hela...

Hur smart är det att skyffla i sig ett par rejäla portioner av detta dagen innan man ska på S:t Patricks-middag med flickvännens del av släkten?






Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: smen

Lol, påminner mig om en tågresa hem från Köln. Jag var klart besvärad redan innan jag steg på tåget då magen kändes synnerligen spänd. Väl ombord somnade jag efter nån timme. När jag sedan vaknade kände jag mig mycket bättre, men märkte att vagnen var avfolkad sånär som på en herre som gladdes över att jag vaknat, för att jag i vaket tillstånd kanske kunde knipa ihop:)

2010-03-17 @ 01:23:38
Postat av: Siobhan

Maybe you'll finally stand a chance in my brother's farting competitions. Although that would take a hell of a lot of beans.

2010-03-17 @ 06:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0