Knuff-listan, pp-gräl och allmänna digitala kramar.

Ser via Ankersjö att nya Knuff-listan har kommit.

Trots fler poäng tappar jag en placering, men en 15:e plats är jag mer än nöjd med, har legat på top20 så länge jag kan minnas, eller rättare sagt: sen jag började titta på den strax innan jul.

Jag verkar vara högst rankad av de partipolitiskt oberoende.

Nu får jag hålla med kritikerna lite, att knuff-listan hänger lite för mycket på vem som länkar in, men jag antar att det är för att undvika de bloggar som skapas enbart för att trigga sig själva uppåt i listorna.

Men tror ändå att den är ganska så rätt på det, vad gäller inflytande o.dyl.
Nu har jag bara en bråkdel av antalet läsare flera andra har på top-20, men det har nog med själva utseendet på bloggen snarare än vad jag skriver (hoppas jag).

Om nån vänlig själ berättar för mig hur jag ska bära mig åt för att få kanterna mjukare och texten mer läsbar så kanske jag börjar locka åt mig fler läsare såväl som inlänkningar :)
Berätta gärna i kommentarsfältet, glöm inte att blogg.se har ett eget program.


Hursomhelst så ser jag vissa tendenser i knuff-toppen, framför allt gäller det att PP tappar ytterligare i momentum gentemot de etablerade partierna och jag är inte förvånad, trots att det skrivits väldigt mycket senaste månaden om saker som borde vara piratfrågor:

TPB-rättegången flyttas till efter valet
Gategate-affären
Förtrycksexporten till Libyen
Och nu senast, erkännandet av folkmordet på Armenier, Assyrier och Syrianer 1915-1923

Visst skrivs det i piratbloggar, men var är alla länkningar?
Inte kan väl slitningarna vara så svåra mellan ledning och medlemmar att ni vägrar länka till varandra?


Tro mig, topplaceringarna på knuff-listan och bloggportalen kommer inte att bli lättare att nå ju närmre valet vi kommer.


Nu till lite digitala kramar:


Projo ska till Teneriffa, ha det så gött önskar Skabbe.

Mark Klamberg lanserar idén om 1% av BNP som ska gå till forskning.

Olof Bjarnason's inlägg "Att betala för frihet" missade jag förra veckan, han får en kram idag istället.

Adam Skevstad uppmärksammar att miljöminister Carlgren flytit upp till ytan igen efter att ha hållit låg profil under fiaskot med vargslakten.

Mary Jensen på Mina Moderata Karameller är överens med Anna Troberg angående Kulturskaparna.




Så, nu blir det spansk fotboll i eftermiddag, ha det så gött :)




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Siobhan

äh, jag tror du är topp 20 pga ditt fördelaktiga utseende ;)

2010-03-14 @ 15:42:11
Postat av: Lars-Erick F

Jag har aldrig begripit mig på dessa listor. Och är lite skeptisk till den fixering många har till dem.



Men det är klart. Jag pingar ju. För att få läsare.

Det märkliga är att det var säkert ett halvår sedan jag förekom på någon lista över aktuella inlägg. Trots nya inlägg, pingade, mest varje dag.

De som läser verkar i stort vara de som har mig i sin bloggroll.



Så visst undrar man hur folk hittar "rätt" i bloggvärlden.

2010-03-14 @ 18:28:50
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: Lars-Erick F

Betr PP håller jag med om att känns som att den externa verksamheten varit låg ett tag.

Blir konfunderad när jag läser din länk... verkar verkligen som att pp har en massa barnsjukdomar vad gäller intern kommunikation och när det gäller organisation.

Eller är det mest bristande personkemi?



2010-03-14 @ 18:46:14
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
Postat av: karibien

Om jag ska vara ärlig kommer nog din design inte att locka fler läsare även om kanterna är mjukare ;)



Spelar verkligen designen så stor roll att folk väljer/väljer bort bloggläsande pga av den? RSS, någon?



Kanske påverkar designen mer viljan att kliva in och lämna en kommentar?



Jag fortsätter nog läsa oavsett design :)

2010-03-15 @ 02:14:45
URL: http://karibien.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0