MUF-ordförande Muzaffer Ünsal: "Tycker du inte att kvinnor sköter hem-jobbet bättre än männen?"

Följande twitterdiskussion var mellan Grön Ungdoms ena språkrör Maria Ferm och Muzaffar Ünsal, MUF-ordförande i Botkyrka.

Jag tänker inte skriva någon på näsan, bara vidarebefodrar vad som faktiskt sades.

Från AFS.





Min egen åsikt är att Muzaffar's balansakt precis nätt och jämnt klarar sig från att få stämpeln "kvinnor ska hålla sig i hemmet"-mansgris.
Men alla har vi våra åsikter och anser ni att han inte klarar den balansakten så må så vara.


Detta bör väl gå under kategorin "100 år av kvinnokamp"?



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: johan

Utgår från att Muzaffar Ünsal inte är över 30 då han är muf-ordförande. Har svårt att tro att en majoritet av oss snoppbärande 80-talister och framåt delar hans bristfälliga kunskaper i hur man tar hand om ett hem, så om jag ska vara ärlig tycker jag nog mest bara synd om honom för att han missat den biten av livet. Dock är det ju aldrig försent att lära sig.

2010-03-07 @ 13:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0