Johan (Batong) Pehrson, "Empiri" betyder inte "Men jag VILL att det stämmer ÄNDÅ!".

Johan (batong) Pehrson gick 18 mars ut med påståendet att ungdomar idag exponeras för mer droger än någosin tidigare, detta för att ge tyngd åt det huvudlösa och medborgarrättsfientliga förslaget att drogtesta barn utan förälders vetskap.

Nu har Svenska Dagbladet kontrollerat detta påstående och funnit att det inte stämmer.


Vad säger karln då?

"Jag känner mig  empiriskt trygg när jag påstår att kontakten via nätet och med droger som inte alltid ännu är narkotikaklassade ökar."


Nu skiter jag högaktningsfullt i de tekniska detaljerna och staistik från CAN (som ändå säger mot Johan), för man slänger sig inte med ordet "empiri" utan att ha belägg för det.


Wiki.
"Empiri innebär att en slutledning är grundad på erfarenhet. Empiri bygger på vetenskapligaundersökningar av verkligheten, iakttagelser och experiment och därav gjorda erfarenheter, snarare än på i förväg uppställda teorier eller filosofiska resonemang."


Det Johan gör är att han vänder ett begrepp 180 grader för att slippa erkänna att han inte kan backa upp sitt påstående med mer än andras subjektiva åsikter.

Jag blir rent ut sagt förbannad när politiker misshandlar det svenska språket och använder vetenskapliga begrepp felaktigt, enbart för att det låter bra.

Det är förbannat oärligt och etiskt förkastlligt att försöka föra folk bakom ljuset på det viset.
Hur den mannen kan vara rättspolitisk talesperson för Folkpartiet övergår mitt förstånd, han har inte en liberal cell i kroppen och inte en liberal tanke bakom sina politiska utspel.




Fler som undrar över Batong-Pehrsons egentliga politiska hemvist:
Redaktionschefens blogg, Svensk Myndighetskontroll, Per Pettersson, Makthavare, Alliansfritt Sverige, Liberati.

Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: manen

VOLKSPARTEI slutade väl vara liberaler(i egentlig bemärkelse) när de röstade för tvångssterilisering, tillsammans med alla andra riksdagspartier, en gång i tiden..?

2010-05-07 @ 13:18:02
URL: http://kulturskaparna.org
Postat av: larserick

Och Johan Pehrson kan man aldrig vara för sträng emot!

Den karl är en olycka för folkpartiet, för alliansen, för demokratin, för svenska folket,

Postat av: Michael Gajditza

Har själv kommit fram till att hans egentliga hemvist måste vara under en sten.

2010-05-07 @ 16:01:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/21909
Postat av: scaber nestor

@michael.



Personligen tror jag han ligger så långt åt höger att han behöver antispastiska medel för att inte få ryckningar i högerarmen...

2010-05-07 @ 23:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0