Arbetslinjen på export, nu ska miljoner malaria-, AIDS- och TBC-sjuka piskas in i arbetslinjen.

Via AFS ser jag att regeringen Reinfeldt drar in det svenska biståndet till Globala fonden, som kanaliserar större delen av forskningsmedlen mot Malaria, AIDS och Tuberkulos.


Vilket bara är en förlängning av arbetslinjen.
Dra in bidragen till de slöa jävlarna som fuskar till sig dyra mediciner, lite TBC har ju in..te så många dött av....

Det är något riktigt fel, på gränsen mot sociopatisk avsaknad av empati.


Läs mer på Läkare utan gränser's hemsida.



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: dM_Anderberg

Ja, någonstans måste de ju hitta pengarna som skattesänkningarna kostar. De sjuka och svaga kostar bara pengar. Usch och fy för sådant pack. Är de dessutom inte svenskar? Jaja, då är det väl ett lätt väl!



Har jag någonsin nämnt att mitt förakt för AllianSSen är enormt?

2010-10-11 @ 06:22:50
Postat av: manen

..och om ett halvår tar nån klipsk journalist reda på att även regeringen Persson drog ner på visst bistånd för att få utrymme till reformer, Då vart det inget liv så varför nu?



Högerhatet, everywhere!(snart på en borgerlig ledarsida nära dig! Förmodligen också han Neoconen som bloggar här i Svedala^^)



gäsp



Gissar på att Persson var lite mer media-savvy. Eller så kanske det var så att när Sossarna hävdade att de fortfarande hade en politik för arbetarna så kunde man tro på det(kanske hade dom sagt det tillräckligt många gånger?), när Reinfeldt säger det så tror åtminstone jag att det är för att moderaternas svindyra reklambyrå anser att det funkar(är glassigt?).

2010-10-11 @ 14:26:59
URL: http://warpwatchers.com
Postat av: scaber nestor

Det vart inget liv då (från mig) för att min livssituation var väldigt annorlunda.



Det vart inget liv (från mig) för att jag inte hade en blogg på den tiden.



Och jag är fortfarande inte sosse....

2010-10-11 @ 14:38:27
URL: http://scabernestor.blogg.se/
Postat av: Pelle

Nä, Reinfeldt är nog det närmsta man kan komma i dags datum till återupplivad Gestapochef. :/

2010-10-11 @ 16:32:45
Postat av: Mannan

Jo.

2010-10-11 @ 19:18:00
URL: http://resurspank.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0