Om man vill minska utsläppen, varför gör regeringen tågresor dyrare och mer osäkra?

Om man vill minska utsläppen, varför blir tågresorna dyrare genom höjda banavgifter?

Om man vill minska utsläppen, varför gör de tågresorna mer osäkra genom att minska anslagen till underhåll på räls?
Fick vi inte nog av skiten i vintras?

Tror Maud och regeringen att vi glömt alla inställda tåg och att få sitta och frysa arslet av oss i timtal för att växlarna frusit?

Tre frågor som jag gärna vill ha svar på, speciellt efter Mauds utspel mot Maria Wetterstrand att de rödgröna inte har finansierat sina utsläppsmål.


Uppdatering:
Det är de tillfälliga anslagen som tillsattes 2009-2010 som tagit slut, ingen sänkning alltså. (tack Departementet)

Men det väcker också frågan, vad fick vi för de pengarna egentligen?



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Emelie

Järnvägstrafiken behöver inget tillfälligt anslag som det ser ut just nu. Trafikverket överskred sin budget och ändå var det ett jävla kaos. Borde signalera något till den skattesänkarkåta regeringen.

2010-09-13 @ 19:44:58
URL: http://haringen.com
Postat av: Fluffy the hopping rabbit

Så först är anslagen mycket behövliga sedan kanske het värdelösa?

2010-09-14 @ 19:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0