Avsexualiseringen av samhället funkar, bara en av tre unga porrsurfar dagligen.

Jag blev bara så full av skratt när jag läste på SVT att 1 av 3 unga porrsurfar dagligen anses som många.
Det är inte riktigt min erfarenhet, snarare anser jag siffran vara väldigt låg.

(Om ni undrar över rubriken är det en sarkasm riktat mot moraltanter/gubbar som tycker sex är äckligt)


Undersökningen är gjord på nätet, där 15.000 unga har fått berätta anonymt om sina sexvanor, och redan där börjar jag småle.
Jag minns när vi fick dessa enkäter på papper i högstadiet och något vi inte gjorde iallafall i min klass, var att berätta sanningen.... åt båda hållen.


Hursom ser jag väldigt lite nytta med sådana här enkäter om ungas sexualvanor, speciellt som de verkar vara riktade åt att i efterhand kunna sätta in insatser.
Det borde vara klart vid det här laget att om man inte informerar ordentligt om risker/möjligheter hela tiden så kommer antalet kondomanvändare att sjunka.



Framför allt så anser jag det förkastligt att sexualundervisningen hela tiden är inriktad på att skrämma unga med sjukdomar.
Varför inte informera hur roligt man kan ha med varandra istället och att all sex inte nödvändigtvis innebär penetration, vi har trots allt fingrar och tunga...

Skulle gärna se mer information om sexleksaker för både killar och tjejer, frågan är bara hur många i lärarkåren som är beredda att demonstrera hur "the rabbit" fungerar :)



Eller varför inte en demonstration som i klippet nedan?

Sex Ed - Meaning of Life.

(som har 18-årsgräns på youtube, störtlöjligt)



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Calle Rehbinder

Nej men hu, då kan ju ungjävlarna ha roligare än sina stackars hämmade föräldrar, och det vore ju förfärligt!



Och tänk bara vilken gränslös frihetskänsla och glädje de skulle få känna om de utforskade sexualiteten mer öppet och ohämmat! Det skulle kunna bli ödesdigert fär näringslivet. Alla dessa tröstshoppande och tröstätande, sexuellt frustrerade människor skulle försvinna och ersättas av starka, lyckliga, lekfulla och sexuella människor som inte måste shoppa för att må bra.



Tänk på alla de små företagarna som kan gå i konkurs! För att inte tala om läkemedelsföretagen! Hur ska de få betaaaaaaaaalt!??

2011-04-05 @ 14:01:50
URL: http://tantrikblog.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0