Den autonoma vänstern är Sverigedemokraternas bästa valarbetare.

Så har det hänt igen, ett fåtal SDU'are har ett möte som lika gärna kunnat ignoreras och en skränande autonom vänster gör bort sig genom att misshandla en av deltagarna.

Jävla idioter.
Det är sådana som ni som gör att SD är i riksdagen.

Hur kan man undgå att begripa att en sådan aktion är kontraproduktiv?
Herrejävlar, låt SDU'arna tala öppet och göra bort sig själva istället för att ge dem ytterligare offerstatus!


NT.


Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentarer
Postat av: Magnus A

Ja, det största problemet med politiskt våld mot SD är ju att det tar SD till riksdagen, inte våldet i sig...



[ironi off]



Tror inte bara att våldsverkarna bidrar, utan även de demokratiskt tvivelaktiga kommentarer efter detsamma, om nu ni, "Scraber Nestor", förstår "min hint"......

2011-08-28 @ 09:34:53
Postat av: Magnus A

Att inte primärt attackera våldet i försvar för SD och indirekt demokratin är inte att ta det tillräckligt allvarligt. Underskott av nödvändiga värderingar i sådana uttalanden torde tolkas som relativisering av våldet.



Är förresten inte kritisk mot ditt otillräckliga sätt att debattera för att det gynnar SD (som man kanske kan tro av andra stycket i min kommentar) utan för att det är dåligt i sig. Precis som jag är kritisk mot våld mot SD bara för att det är dåligt i sig.



Det är en attack mot SD och mot demokratin och det är vår plikt att utan minsta svepskäl (typ att det bör sluta för att det gynnar SD; vidrig synpunkt) fördöma det! Svepskäl är demokratiskt hyckleri.



Bara det att kalla våldsmakarna "idioter" för att de var taktiskt klantiga. Fy f--n, vilken äcklig bloggpost detta är!

2011-08-28 @ 09:59:21
Postat av: Keh

Nu blir jag lite nyfiken hur det är "demokratiskt tvivelaktigt" att uppmana folk att möta SD politiskt istället för med våld. Att fördöma våldet är helt naturligt men att säga åt våldsverkarna att misshandel är förkastligt skulle sannolikt inte riktigt bita på dem.

2011-08-28 @ 13:18:08
Postat av: scaber nestor

Hej Magnus A.

Kul att du hittade hit.



Om jag tolkar ditt lätt förvirrande svamlande rätt så anser du att jag gör fel som fördömer våldet mot SD'aren enbart för att det tar SD till riksdagen?



Nära, men ingen cigarr.



Det jag gör är att idiotförklara de våldsamma aktioner den autonoma vänstern gör mot SD, punkt.

Jag förklarar varför jag idiotförklarar det med att jag kallar det kontraproduktivt.



Att du får det till att vara en äcklig bloggpost tar jag faktiskt som en komplimang.

För oavsett vilken sida du står på, för det är väldigt oklart om du är autonom vänster eller Sverigedemokrat, så innebär din kritik att jag är på rätt spår :)

2011-08-28 @ 14:22:08
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0