Svälten på Afrikas horn, Bistånd och Carl Bildt.

Idag skriver Fredrik Segerfeldt på SvD Brännpunkt en replik till 4 socialdemokraters debattinlägg om att biståndet sänks medan Afrikas horn svälter.

Han tar upp några saker om att bistånd ibland har hjälpt att finansiera folkmord och väpnade konflikter och att ahn anser det osmakligt att göra partipolitiska poänger av det.


Min kommentar är väl att han i konsekvensens namn, när man nu gör sådana samband, att han också borde tagit upp att Carl Bildt är i samma stil borde vara medskyldig till folkmord och väpnade konflikter då pengar från Lundin Oil har finansierat samma saker.

Men det där med att vara konsekvent är inte ett signum i svensk politik.


Tillägg.
Fredrik Segerfeldts fokus i artikeln gällde de fyras påstående att Sverige haft en ansvarsfull biståndspolitik i alla år.
Och där håller jag med Segerfeldt.
Det har vi INTE haft.


Fler som skriver:
Martin Moberg, Johan Westerholm, Thomas Böhlmark.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Fredrik Segerfeldt

Det var inte ett partipolitiskt inlägg från min sida. Borgerligheten är nästan lika ansvarig för den svenska biståndspolitiken som sosseriet. Jag reagerade på häpnadsväckande påståendet att vi haft en ansvarsfull biståndspolitik i decennier.

2011-08-04 @ 16:52:11
Postat av: scaber nestor

Ok.

Då missförstod jag.

Ska göra ett tillägg.

2011-08-04 @ 16:58:44
URL: http://scabernestor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0