Varför tror jag fortfarande på (L)iberaldemokraterna, (UPPDATERING).

Detta, om inga falska uppgifter börjar spridas, blir det enda inlägg jag skriver på bloggen om mina skäl till att lämna (L)iberaldemokraternas VU och Grundargrupp.

-----------------------

Uppdatering.


Jag har nu tagit steget att helt lämna (L)iberaldemokraterna.
Inte för att jag inte tror på projektet, det är helt och hållet på grund av att det inte är ett parti, eller ens är på gång att bli ett parti.
Det är ett av Bard's hobbyprojekt och för mig är politik långt viktigare än att låta det vara en hobby.

------------------------

Det behövs en liberal kraft i svensk politik och grundideologin i (L)iberaldemokraterna anser jag vara det som kan göra det.

Tyvärr tror jag inte på en organisation där en medlem i Verkställande utskottet och grundargruppen styr diktatoriskt.
Jag och en person till, som tillsammans med flera andra har godkänt ett förslag att formalisera organisationen på riktigt, att en styrelse tar över det praktiska arbetet.
Att det skulle bli diskussioner runt detta visste jag.

Men något jag inte trodde skulle hända var att vi skulle bli utsatta för en kampanj som hittills i mitt liv bara överträffats av den extrema mobbing jag beskrivit i detta inlägget.

Jag hoppas att majoritetsbeslutet håller, men jag tvivlar på det.
Dock har jag har inga planer på att sälja ut min integritet eller att utstå mobbing för att driva igenom just detta förslag.

Därför väljer jag att avsluta alla uppdrag jag har på nationell nivå (skribent, VU, GG, modererande av forum, mentor åt lokalorganisationer) och fokusera på lokalorganisationen i Skåne, där jag är förtroendevald, och genom praktisk handling visa varför en demokratisk organisation är att föredra. inom (L).



Liberaldemokraterna ska inte vara en enmansshow, det ska inte vara ett hobbyprojekt.
Men idag är det så.
Förhoppningsvis, nu när två personer lämnat, varav en hoppat av Liberaldemokraterna helt, inser resten av Grundargruppen och Verkställande utskottet allvaret i situationen och hanterar det.



/Niklas Starow
fd medlem av (L)iberaldemokraternas grundargrupp och verkställande utskott.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Tråkigt att läsa att de skulle vara såhär hos liberaldemokraterna.



Personligen tror jag det är Bard som är problemet. Han är mer en sprätthöna än en visionär politiker.

2011-08-02 @ 13:55:03
Postat av: Lars-Erick F

Aj aj aj. Jag blev ju snabbt utslängd av diktatorn i (L), men hoppades på de mera sansande och liberala krafterna inom (L) skulle ta över. Nu verkar det ju kört.

Så trist. Så trist.

2011-08-02 @ 18:38:03
URL: http://lars-ericksblogg.blogspot.com
Postat av: floodis

+1 att diktatorn är Bard. Det var den främsta anledning till att jag var skeptisk mot en ihop slagning av PP och L. Tror det var du som kommenterade på min blogg att L bestod av fler personer än Bard. I Bards projekt är Bard den enda personen.

2011-08-02 @ 21:12:10
URL: http://freethemind.se/
Postat av: Nils Dacke

Vad hade du förväntat dig? Den lille läderhosen farbrorn med löjliga flugor har ju betett sig så här förut flera gånger.

2011-08-03 @ 07:41:55
URL: http://dackecountry.blogspot.com
Postat av: Stefan L

Såg detta på twitter nu:



Alexander_Bard: "I slutändan behövs det bara en person för att @Lib_Dem ska fungera ordentligt. Och det är jag. Jag ensam kan ge oss 50% av rösterna."



2011-08-03 @ 08:05:05
Postat av: Stefan L

Och nu skrev alexander detta på twitter:

"Hela Elit-Listans fulla makt skall genast mobiliseras mot förrädarna @scaber_nestor och @Jerelup!"

2011-08-03 @ 08:31:56
Postat av: Carina

Ja vad skall man säga? Det var rätt många som varnade för just detta när de först hörde om projektet. Jag tänkte att den narcissistiske popstjärnan kanske mognat lite men så verkar ju inte vara fallet. Tråkigt.

2011-08-03 @ 08:48:46
Postat av: scaber nestor

twitterkontot "Alexander Bard" är ett fejk-konto

2011-08-03 @ 12:24:50
Postat av: Stefan L

Aha, okej, då har man lärt sig ngt nytt. Bra att det inte var så illa.

2011-08-03 @ 15:19:07
Postat av: Sozilla

Kanske dags att starta ett nytt parti utan Bard?

2011-08-08 @ 16:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0