Ättlingar till flyktingar från Slesvig-holsteinska kriget 1848-1851 ska kallas invandrare enligt SD's kommunalråd i Malmö.

Facebook-Uppdatering från Magnus Olsson, SD's kommunalråd i Malmö.

Citat:
[...]
Enligt den officiella statistiken är drygt40 % av Malmöborna utlandsfödda eller har två utlandsfödda föräldrar.
Med tanke på den dåliga integrationen i staden bör även stora delar av de s k andra- och tredjegenerationsinvandrarna räknas som invandrare."



Då har vi barnbarn till flyktingar från Tyskland, Polen etc under andra världskriget som då ska kallas invandrare.

Eller om man ska hårddra det, De ättlingar till flyktingar från Slesvig-holsteinska kriget 1848-1851 (som fortfarande är vid liv) ska få epitetet "invandrare".


Grundläggande kunskaper i matematik och historia kan vara en bra idé att ha när man uppbär kommunalrådslön.




Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: apocalypse nowish

Det sorgliga med den historien är ju att Sverige inte ställde upp på Danmarks sida i det kriget som ju kungen hade lovat. Sista dödsstöten för ett potentiellt Nordiskt rike som var på tapeten när det begavs sig. istället blev vi inlotsade i EU 150år senare.. uha...

Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan, jag sitter och funderar på om jag ska göra om min design ikväll eller om jag ska ha den som den är, vad tycker du om bloggens utseende, har du några ideer som du kan bjuda mig på? :)

2011-02-12 @ 18:22:34
URL: http://robinhoods.se
Postat av: Erika Petersson

Vad spännande din blogg är! kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! =) Hoppas du har en kul dag (:

2011-02-23 @ 20:20:15
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0