Skabbe publicerad i sydsvenskan :)

Jag jagar bostad i och omkring Lund och tidigare hade jag alltid alternativet att bosätta mig utanför Lund, eftersom köerna är satanskt långa till en lya i den här staden.

Jag höll på att tacka ja till en lägenhet i Eslöv när en arbetskamrat berättade för mig att skånetrafiken lagt om sin trafik.

Så nu har jag inte längre de alternativ jag haft, dvs Kävlinge, Eslöv och Höör.

Vilket föranledden denna lilla insändare. (klicka för större bild)






Här är texten annars:

--------------

Som skiftarbetare inom tillverkningsindustrin i Lund så har man tidigare haft möjlighet att kunna bosätta sig i kranskommunerna och ändå kunnat pendla till jobbet.

Detta har nu Skånetrafiken effektivt satt stopp för.

Till exempel hade man kunnat bosätta sig i Kävlinge, Eslöv och Höör och ändå kunnat ta morgontåget på lördagar och vara på jobbet innan kl 05.50.
Men efter förändringar i tidtabellerna så är den möjligheten nu helt borta.
Eslövståget är inte i Lund förrän efter kl 06.00 och Kävlingetåget tuffar in på stationen (om allt går bra) 05.49, en minut innan man ska befinna sig på arbetsplatsen.

Hur kan ansvariga politiker motivera dessa förändringar egentligen?
ur är miljötänket när man slår undan benen på de som vill åka miljövänligt till jobbet?
Hur ska man få boende i kranskommunerna till Lund att välja kollektivtrafiken framför egen bil, när man drar in avgångar som är nödvändiga för att ta sig till jobbet?

Det är oansvarigt på så många nivåer att man undrar om "Peters Princip" gäller på högsta nivå i Skånetrafiken, att varje person till slut har blivit befodrad till sin inkompetensnivå.

----------------


Om nu skånetrafiken har sinnesfrånvaro nog att svara något korkat som att "antalet resenärer är inte tillräckligt för att motivera avgångarna" så har jag något riktigt giftigt på gång tillbaka... he...hehe.....hehehe :)



Pinged at TwinglyIntressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: frekar06

Det är pinsamt att Skånetrafiken agerar så här. Men det är ännu mer pinsamt att politiker som säger sig vara för en bättre miljö och användande av kollektivtrafik inte stoppar Skånetrafikens dumheter. Det är hyckleri av politikerna! /Frekar06

2011-02-07 @ 10:54:22
URL: http://blogg.aftonbladet.se/frekar06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0