Nu börjar det.

Klockan 08.00 idag påbörjades lit de parade framför riksdagshuset i Stockholm, enligt små viskande ekorrar har första sorgebuketten redan anlänt.

Har ni bilder på eventet, tveka inte att skicka dessa hit, de kommer att bli publicerade på sidan.


tillägg:

I morse gick riksdagens vakter ut och föste bort folk som påbörjat manifestationen med ursäkten att det var permanent demonstrationsförbud på riksplatsen.

Det är första gången jag hör talas om att ett sådant förbud finns, jag har letat förgäves på riksdagens hemsida, via google, altavista etc och jag hittar absolut ingenting som stöder detta.

Utöver detta så har inte riksdagens väktare mandat att mota/fösa eller på annat vis förhndra folk att befinna sig på riksplatsen.
De kan säga ifrån, men för att plocka bort folk från området måste polis tillkallas.

Så är min uppfattning av det hela.



Men för h-e, säg inte mot väktarna eller polis på plats.
Spara detta som små vinster som vi kan ta upp med media i efterhand.

Kommentarer
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

God Morgon!

Haft en bra midsommar/helg? =)

Dansat runt midsommarstången? ;D



Kram!

2008-06-23 @ 08:43:46
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0